فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت:

قیمت خودرو در بازار تا پایان سال کاهش می‌یابد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت، از کاهشی شدن روند قیمت خودرو در بازار تا پایان سال خبر داد.

قیمت خودرو در بازار تا پایان سال کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سید رضا فاطمی امین پس از بازدید از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک اظهار داشت: تا پایان سال بالغ بر 100 هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد، ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

    وی افزود: در قالب یک برنامه ویژه، 9 طرح برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

    فاطمی امین، صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها، صنعتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: روز‌های خوبی را برای این صنعت پیش‌رو داریم.

    وزیر صمت افزود: خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در همه حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند.

    وی اضافه کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودرو‌های تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

    وزیر صمت گفت: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت، 10 برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها صنعت خودرو بوده است. موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

    فاطمی امین افزود: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت‌ها، صادرات در این حوزه را از سال آینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می‌دهد.

    وی در مورد صادرات خودرو اضافه کرد: صادرات خودرو به سه شکل صادرات خودروی کامل، صادرات قطعات و راه‌اندازی خط تولید در کشور هدف صادراتی است.

    * فعال سازی خطوط مونتاژ خودروی ایران در خارج از کشور تا پایان سال

    وزیرصمت گفت: خط تولید خودرو در چند کشور در حال فعال سازی است که تا پایان سال یکی از خطوط فعال خواهد شد.

    هم‌زمان با شب میلاد پر برکت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تولید انبوه تارا اتوماتیک با حضور وزیر صمت انجام شد. همچنین پروژه جدید توسعه محصول ایران خودرو با امکانات و طراحی به‌روز نیز آغاز و معرفی شد.

    بازدید از مرکز تحقیق، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو و آشنایی با آخرین دستاورد‌های این گروه صنعتی از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در ایران خودرو بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو