فونیکسریمکسبهتام

شکایت فولادساز ژاپنی از تویوتا

عصر خودرو- تویوتا از شرکت فولاد‌سازی بائوشان چینی خرید انجام می‌دهد و به همین دلیل نیپون هم از تویوتا و هم از بائوشان شکایت می‌کند.

شکایت فولادساز ژاپنی از تویوتا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، این موضوع به‌دلیل مخاطراتی که تولیدکنندگان مواد را تهدید می‌کند، اهمیت خاصی دارد چون فناوری‌ها در صنعت خودرو دگردیسی ایجاد می‌کنند و حالا نگرانی ژاپنی‌ها محافظت از زنجیره تامین خود و همچنین دارایی‌های معنوی و پیشرفته‌های تحقیقاتی‌شان است.

    در این شکایت، نیپون تویوتا را به نقض قوانین ثبت اختراعات متهم و تقاضای جبران خسارت 20 میلیارد ینی (176 میلیون دلاری) کرده است. در این شکایت از تویوتا خواسته شده است که از فروش خودروهای تولیدی با استفاده از فولاد بائوشان در ژاپن خودداری کند، چون فولاد تولیدی این شرکت از جنس آهنربای غیرجهت‌دار است.  نیپون استیل اعتقاد دارد که فروش و استفاده ورق‌های بائو استیل در ژاپن، از لحاظ ترکیب، ضخامت، دانه‌ها کریستالی و خواص آهنربایی نقض قوانین ثبت اختراع ژاپنی است.تویوتا می‌گوید قبل از رسیدن به قرارداد با بائو استیل، تاییدیه‌های لازم را که با قوانین ثبت اختراع مغایرت نداشته باشد، کسب کرده است. بائو استیل هم با نیپون استیل موافق نیست و می‌گوید با قاطعیت از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد.فولاد آهنربای غیرجهت‌دار نوعی فلز تخصصی است که عملکرد موتور را بهبود بخشیده و به ویژه در خودروهای برقی و هیبریدی کاربرد زیادی دارد.

    شرکت نیپون این فولادهای خاص را برای تولید پریوس هیبریدی تویوتا، دو دهه پیش طراحی و تاکنون تامین کرده است. فولادسازان ژاپنی تمرکز خود را روی بازارهای خاص پیشرفته مثل قطعات مورد نیاز صنعت قرار داده‌اند.در همین جا است که تفاوت آنها با رقبای چینی مشخص می‌شود. اینکه تویوتا با آن همه حساسیت روی کیفیت، حاضر شده است به بائو استیل سفارش قطعات فولادی بدهد، خودش نشان می‌دهد که چینی‌ها دارند خودشان را به دنیا می‌رسانند.با دگردیسی صنعت خودرو از بنزینی به برقی، نیاز به این نوع فولاد روند افزایشی خواهد داشت.  نیپون در سال 2012 هم از کمپانی کره‌ای با نام POSCO به ارزش 1 میلیارد دلار شکایت و ادعا کرده بود که این شرکت، فناوری ژاپنی را به سرقت برده است.وقتی این شکایت به سرانجام رسید، فولادساز کره‌ای مجبور به پرداخت 250 میلیون دلار شد.البته در آن زمان هم گفته می‌شد که شرکت کره‌ای POSCO از زیرمجموعه‌های بائوشان استیل بوده است؛ هرچند بائو استیل از اظهارنظر در این زمینه خودداری می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو