فونیکسریمکسبهتام

حضور معاونان سازمان بازرسی برای بررسی فرآیند تحویل در ایران خودرو

عصر خودرو- معاونان و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور به منظور بررسی آخرین وضع خودرو‌های ناقص و تأخیر در فرآیند تحویل خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو حضور یافتند.

حضور معاونان سازمان بازرسی برای بررسی فرآیند تحویل در ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  نشست تخصصی غلامعلی ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه، اشکان محمدی بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت و کارشناسان مرتبط سازمان بازرسی کل کشور با مدیرعامل، معاونان و کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو در حال برگزاری است.

    فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست با بیان اینکه تا 22 مهر امسال تعداد تعهدات معوق ایران خودرو، 13 هزار دستگاه بوده است گفت: با آهنگ رشد تولیدی که در این مجموعه شکل گرفته تا پایان مهر این تعهدات معوق به 6 هزار دستگاه کاهش می‌یابد و بنا داریم به زودی آن را به صفر برسانیم.

    مقیمی گفت: زمانی تعهدات ما 485 هزار دستگاه بود که امروز با برنامه‌ریزی آن را به 200 هزار دستگاه کاهش دادیم.

    وی افزود: تا 29 شهریور امسال تولید تجمیعی در مجموعه ایران خودرو 234 هزار دستگاه و خودرو‌های بر کف مانده نیز 96 هزار و 982 دستگاه بود که از این میزان 37 هزار دستگاه خودرو فقط کسری تک قطعه‌ای دارند ضمن اینکه سه قطعه اصلی کسری در مجموعه خودروسازی کشور، ecu, acu و مولتی مدیا است.

    مقیمی گفت: 60 درصد خودرو‌های پژو پارس، کسری یک قطعه‌ای و صد درصد خودرو‌های خانواده 405، کسری قطعه acu دارند.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: برنامه داریم تا پایان آبان، 57 هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی و به نسبت میزان افزایش خودرو‌های تجاری، خودرو‌های کف را جمع آوری کنیم.

    مقیمی ادامه داد: در حالی که هزینه‌های مرتبط با صنعت خودروسازی و قیمت برق، انرژی، ارز، لاستیک، باطری و دیگر قطعات مورد نیاز افزایش یافته، اما همچنان قیمت خودرو با محاسباتی که شورای رقابت بر اساس سال مالی 99 محاسبه کرده تعیین می‌شود.

    وی افزود: در سال 90 درآمد عملیاتی ما سه برابر درآمد عملیاتی فولاد مبارکه بود، اما در سال 99 درآمد عملیاتی فولاد مبارکه 50 درصد از ما بالاتر است که نشان می‌دهد حجم زیادی از افزایش درآمد عملیاتی فولاد مبارکه ناشی از سود حاصل از افزایش قیمت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو