فونیکسریمکسبهتام

گزارش تصویری و معرفی شاسی بلند ۸۹۰ میلیونی جدید بازار

عصر خودرو - شرکت کیان موتور وارنا در حاشیه کنفرانس خبری صبح سه شنبه ۲۰مهرماه با خبرنگاران برای نخستین بار محصول جدید شاسی بلند آفرودی دایون Y۵ را به نمایش گذاشت.

گزارش تصویری و معرفی شاسی بلند ۸۹۰ میلیونی جدید بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، این شاسی بلند قرار است در صنایع خودروسازی ایلیا به تولید برسد و فروش و خدمات پس از فروش آن بر عهده کیان موتور وارنا خواهد بود. کیان موتور وارنا احتمالا اواخر آبان یا اوایل آذرماه نخستین مرحله فروش این خودرو را به صورت نقدی و با قیمتی حدود 880 تا 890 میلیون تومان آغاز خواهد کرد که قیمتی رقابتی با توجه به رقبای این خودرو در بازار به حساب می آید. دایون Y5 یکی از معدود خودروهای شاسی مستقل آفرودی بازار است که به همین واسطه می تواند پاسخ گوی طیف محدود و جدیدی از مشتریان در بازار باشد که علاوه بر تمایل به خرید یک شاسی بلند بزرگ جثه، می خواهند از توانمندی های دو دیفرانسیلی آن نیز بهره ببرند. کیان موتور وارنا پیشتر سابقه عرضه دو مدل کراس اوور بورگوارد BX7 و BX5 به بازار کشور را دارد و تنها شرکتی است که با آغاز تحریم ها هیچ تعهد معوقی به مشتریان نداشت و به گفته مدیر بازاریابی این مجموعه در نظر دارد تا این رویه را در فروش دایون Y5 نیز ادامه دهد.
موتور به کار رفته در این مدل ساخت کمپانی ژاپنی میتسوبیشی  با حجم 2 لیتر است که به کمک توربوشارژر، توانایی تولید قدرتی برابر با 202 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر را دارد. از طرفی2 دیفرانسیل بودن این خودروی 7 سرنشینه  رانندگی لذت بخشی را رقم خواهد زد، به علاوه گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن این مجموعه را کامل تر می کند.
سیستم 4 چرخ محرک  به کار رفته در این خودروی شاسی مستقل، ساخت شرکت آمریکایی  BorgWarner   بوده که با قابلیت انتخاب 3 حالت دو چرخ سبک(2H)، چهارچرخ سبک(4H ) و چهارچرخ سنگین(4L )  قابلیت آفرود بسیار خوبی را برای Y5 تأمین می کند. قفل دیفرانسیل این خودرو ساخت شرکت Eaton بوده و همچنین سیستم ترمز آن نیز ساخت شرکت Bosch می باشد.
دایون Y5 خودروی بسیار جاداری است که با بستن صندلی های ردیف عقب به فضای فوق العاده ای با حجم 2785 لیتر برای بار دست خواهید یافت.
صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، تودوزی و فرمان چرم، 8 بلندگو، سیستم Keyless استارتر، تنظیم برقی صندلی راننده ، آینه های تاشو برقی، سیستم Navigation، سان روف، دوربین دید عقب، سیستم کروز کنترل، قابلیت استفاده برای 7 سرنشین، رینگ 17 اینچی و تایر M+S   (آفرود)، کنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب از جمله امکانات رفاهی این مدل به شمار می روند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو