فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور:

۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها بیشترین جانباختگان تصادفات هستند

عصر خودرو- رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، گفت: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها بیشترین جانباختگان تصادفات هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در سومین روز از هفته ناجا و در دومین همایش بانوان فرهنگیار ترافیک افزود: سالانه حدود 16 تا 17 هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور جان خود را از دست می دهند و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل هشت درصد از تولید ناخالص ملی است.

    وی ادامه داد: تصادفات از جدی ترین معضلات کشور است و 16 تا 17 هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور زیبنده نیست.

    هادیانفر افزود: طبق آمارهای به دست آمده، بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می شوند.

    وی ادامه داد: از سال 84 در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

    سهم 65 درصدی مردان و 35 درصدی زنان در تصادفات

    هادیانفر به نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ اشاره کرد و گفت: نقش این افراد در همه زمینه‌ها انکارناپذیر است آمارها نشان می دهد که در تصادفات،  65 درصد آقایان و فقط 35 درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم ها بیشتر احتیاط کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

    30 دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند

    وی درخصوص نقش سایر سازمان های مسئول در حوزه ترافیک گفت: 30 دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند اما تکالیفی که قانون به عهده آن ها گذاشته را کسی مطالبه نمی کند و جایی پرسیده نمی شود که چه کار موثری در وظیفه ای که در بحث ترافیک به آن ها محول شده انجام داده اند و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه گری کند.

    به گفته رئیس پلیس راهور، انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است و همه نهادها باید به آن توجه زیادی داشته باشند چراکه یکی از با ارزش ترین کارها استفاده از خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیش گیری از تصادفات است.
    هفته نیروی انتظامی از 17 مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و 23 مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.
    براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، 18 مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و 19 مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

    20 مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و 21 مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

    روزهای 22 و 23 مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو