فونیکسریمکسبهتام

ثبت رشد ۱۴درصدی تولید نارنجی ها در شهریورماه

استمرار جهاد تولید در سایپا

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا در ۶ شرکت موفق به تولید حدود ۴۰هزار دستگاه خودرو در شهریور ماه سال جاری شد که نشان دهنده رشد ۱۴درصدی نسبت به آمار ۳۵هزار دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته است.

استمرار جهاد تولید در سایپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سایپا در حالی به این آمار دست پیدا کرده است که تحریم ها، پاندمی کرونا و مشکلات اقتصادی همچنان گریبان صنعت خودرو را گرفته اند و تحریم هایی که با هدف فلج کردن صنعت خودرو ایران وضع شده بودند نه تنها نتوانست مانع پیشرفت  پیشبرد اهداف این گروه خودروسازی شود بلکه رشدی چشمگیر و قابل توجه نیز در این شرایط رقم خورد.

    گروه خودروسازی سایپا در سایت‌های تولیدی خود شامل شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو، سایپاسیتروئن، بن‌رو، سایپادیزل و زامیاد توانسته این تعداد خودرو تولید کند که نسبت به مدت مشابه پارسال با تولید حدود 35 هزار دستگاه، بیانگر رشد 14 درصدی است.

    نیمه نخست سال معمولا با تعطیلات تابستانی، نوروزی به خودی خود، نیمه کم فروغی است اما سایپا با وجود همراه شدن این وره با بحران هایی نظیر پاندمی کرونا و استمرار تحریم های سخت، موفق به ثبت این رکورد قابل توجه شده که نشان دهنده عزم جدی این گروه خودروسازی در مسیر سایپای نوین است.

    بیش از یک سال از خداحافظی رسمی سایپای نوین با پراید و معرفی سبدی متنوع از محصولات جدید می گذرد و نارنجی پوشان به سرعت در حال افزایش تنوع محصولاتشان هستندد به گونه ای که طی 3 ماه پایانی سال قرار است شاهین اتوماتیک، کراس اوور آریا و خودرو جدید اطلس نیز به سبد محصولاتشان اضافه شود. سایپایی ها با برنامه ریزی دقیق و روندی مستمر، ضمن حفظ جهاد تولید، در حوزه خودکفایی نیز قدم های ارزشمندی برداشته اند که نتیجه آن در تمامی محصولات این شرکت اعم از خانواده X200 و شاهین قابل مشاهده است. سایپا هم اکنون تنها خودروساز کشور است که تنها محصولات با نشان اختصاصی خودش را به تولید می رساند و در راستای توسعه این محصولات مصمم است و با عزم جدی به مسیرش ادامه می دهد.

    گروه خودروسازی سایپا، سال 99 را بدون پراید با آمار کل تولید 420420 دستگاه انواع خودرو و ثبت رشد 1.5درصدی به پایان رساند. این در حالی بود که در سال های قبل پراید حداقل 50 تا 60 درصد ظرفیت کل تولید این شرکت را در اختیار داشت و این شرکت با استفاده از محصولات موجود و محصولات جدید به خوبی توانست این خلاء را پر کند و سال را با رشد تولید پشت بگذارد. همچنین آمار تولید سایپا در ماه های ابتدایی سال 1400 نشان دهنده عزم جدی این خودروساز برای افزایش تیراژ به کمک محصولات جدید است که شاهین نیز سهم ویژه ای در بین آن ها دارد.
    گروه خودروسازی سایپا طی 6ماهه نخست سال جاری با تولید 212 هزار خودرو علاوه بر ثبت رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 100 درصد برنامه تولیدی خود در سال جاری را نیز محقق کرده است.

    گروه خودروسازی سایپا در شش‌ماهه نخست سال 1400، توانسته در سایت‌های تولیدی خود در شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو، بن‌رو، سایپاسیتروئن، زامیاد و سایپادیزل تعداد 212 هزار دستگاه انواع محصولات سواری و تجاری تولید کند که این میزان، نسبت به تولید 203 هزار دستگاهی در مدت مشابه پارسال، حاکی از رشد 5 درصدی است.

    براساس این گزارش، گروه خودروسازی سایپا موفق شده با تولید این تعداد انواع محصولات خود، 100 درصد برنامه اعلام شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید را محقق کند.

    موفقیت درخشان گروه خودروسازی سایپا در زمینه تولید خودرو در سال 1400 در شرایطی صورت گرفته که این خودروساز از سال گذشته تولید پرتیراژترین خودرو داخلی یعنی خانواده پراید را متوقف کرده و در شرایط تحریم، قطع همکاری شرکای تجاری و پاندمی کرونا توانسته با جایگزینی محصولات ایرانی و تعمیق داخلی‌سازی قطعات، این موضوع را به نحو شایسته مدیریت کند.

    نکته قابل توجه در ثبت آمار تولید 212 هزار دستگاهی گروه سایپا آن است که همواره به‌دلیل تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی خودروسازان، آمار تولید خودرو کشور در 6 ماهه اول بین 35 تا 40 درصد کل تولید سالانه است، لیکن گروه سایپا قطعا تولید گروه سایپا در انتهای سال نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

    سایپا هم اکنون مهمترین تامین کننده نیاز بازار کشور به خودروهای پایه و اقتصادی است و محصولات جدید برای ایجاد تنوع در این بخش به زودی به سبد محصولات نارنجی ها اضافه خواهد شد. این خودروساز به عنوان یکی از مهمترین تاثیرگذاران بازار و صنعت خودرو در سال جاری علاوهبر استمرار جهاد تولید موفق به صفر کردن تعهدات معوق و به روز رسانی تعهدات شده است که حرکتی بزرگ و تاریخی آن هم در شرایط کنونی و بحران های موجود به شمار می آید. سایپای نوین، با تکیه بر برنامه های جدید با توجه یژه به کیفیت و ایمنی محصولات، به خوبی در حال جایگزینی ظرفی تولید خودروهای مونتاژی است تا نیاز بخش های متنوعی از بازار را مرتفع کند و طراحی و تولید نخستین کراس اوور ایرانی یعنی آریا نیز گواهی بر این موضوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو