فونیکسریمکسبهتام

ثبت رکورد طولانی‌ترین مسافت طی شده با نخستین خودروی هیدروژنی جهان

عصر خودرو- شرکت تویوتا اعلام کرده است که "تویوتا میرای" خودروی هیدروژنی این شرکت، رکورد ۸۴۵ مایل (۱۳۶۰ کیلومتر) مسافت پیموده شده را با هیدروژن و با یک باک ثبت کرد.

ثبت رکورد طولانی‌ترین مسافت طی شده با نخستین خودروی هیدروژنی جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، تویوتا میرای (Toyota Mirai‎) یک خودروی هیدروژنی پیل‌سوختی است که از سال 2014 توسط تویوتا موتورز تولید می‌شود. واژه میرای به معنای آینده است. تویوتا میرای یکی از نخستین خودروهای هیدروژنی است که تولید انبوه می‌شود. تویوتا تا دسامبر 2017، در مجموع 5300 میرای در سراسر جهان فروخت. موتور 113 کیلوواتی این خودرو قدرتی برابر با 152 اسب بخار دارد. این خودرو فاقد گیربکس بوده و سیستم انتقال قدرت‌آن تک‌سرعته است. نسل اول تویوتا میرای در سال 2014 و نسل دوم آن در سال 2019 معرفی شد.

    اخیراً شرکت تویوتا اعلام کرده است که تویوتا میرای رکورد 845 مایل مسافت پیموده شده را با هیدروژن ثبت کرد. این شرکت مدعی شده است که ماشین تولیدی این شرکت مسافت 845 مایل در جنوب کالیفرنیا را طی کرده است که طولانی‌ترین مسافت طی شده با وسیله نقلیه سوختی بدون سوخت‌گیری است.

    این تلاش برای ثبت رکورد طی دو روز در 23 و 24 آگوست امسال انجام شد و توسط مقامات رکورد جهانی گینس تایید شده است؛ مقام مسئول رکوردهای گینس تایید کرد که مخزن H2 Mirai در آغاز و پایان تلاش برای ثبت رکورد پلمپ شده است.

    "باب کارتر" معاون اجرایی تویوتا موتور در آمریکای شمالی گفت: در سال 2016، "تویوتا میرای" نخستین خودروی برقی پیل سوختی تولیدی بود که برای فروش خرده‌فروشی در آمریکای شمالی در دسترس بود اما اکنون نسل بعدی میرای، رکورد‌های فاصله و مسافت طی شده را ثبت می‌کند.

    "تویوتا" نخستین و تنها تولیدکننده خودروهای هیدروژنی در جهان است و خودروی جدید هیدروژنی خود "میرای" نسل دوم این محصول پاک محسوب می‌شود؛ این خودروها از هیدروژن به عنوان سوخت مصرفی برای تولید نیروی محرکه موتور استفاده می‌کند که این موتورهای هیدروژنی در پرتاب راکت‌های فضایی، خودروها و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    فعلاً به دلیل نبود جایگاه‌های کافی برای سوخت‌گیری هیدروژن، شرکت‌های دیگر به سمت تولید خودروهای هیدروژنی به صورت تجاری نرفته‌اند البته پیش‌بینی می‌شود در یک دهه دیگر به تدریج اقبال به این روش افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط