فونیکسریمکسبهتام

ناکامی فورد مک-ایی موستانگ برقی در تست گوزن

عصر خودرو- تست سخت گیرانه سوئدی گوزن یک قربانی دیگر گرفت و آن مک-ایی موستانگ فورد مدل AWD Long Range [مدلی که پیمایش بالا به ازای هر بار شارژ دارد و نیروی قوای محرکه آن به هر چهار چرخ اعمال می شود] است.

ناکامی فورد مک-ایی موستانگ برقی در تست گوزن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در این تست گوزن چهار خودروی دیگر هم حضور داشتند که عبارت بودند از مدل Y تسلا، هیوندایی ایونیک5،‌ اشکودای انیاک Enyaq iV‌ [که خیلی به ID.4 فولکس واگن نزدیک است].

    بر اساس تست های سوئدی تکنیکنز ورلد Teknikens Värld، خودروی برقی فورد نه تنها در تست های سرعت عادی و ضروری موفق به کسب نمره قبولی نشده، حتی در سرعت های پایین تر هم قابلیت پاس کردن معیارهای تست گوزن را ندارد.

    برای پاس کردن تست گوزن، یک خودرو باید بتواند یک مسیر شبیه به حرف اس در زبان انگلیسی S را که با مخروط های خاص ایجاد شده با سرعت 72 کیلومتر در ساعت طی کند بدون آن که خودرو با این مخروط ها برخورد داشته باشد. این مسیر در حقیقت تقلیدی از مانوری است که باید یک راننده هنگام دیدن یک گوزن در حال عبور از جاده از عهده آن برآید. ضمن این که هم راننده باید توانایی لازم را پیدا کرده باشد و هم خودرو از قدرت مانور کافی برخوردار باشد. اگر از عهده ی مانور دادن و اجتناب از برخورد با گوزن برآید، به احتمال زیاد از عهده حیوانات دیگری مثل آهو یا موارد مشابه در سایر کشورهای جهان هم برمی آید. ضمن آن که سربلندی در تست گوزن، به نوعی قابلیت اجتناب از برخورد با کودکان یا خودروهای در حال خروج از پارکینگ هم به حساب می آید.

    البته باید اذعان کرد که مانور مورد نیاز در تست گوزن خیلی سخت گیران هاست. در این تست ماکسیمی بار در صندوق عقب و سرنشین هم در نظر گرفته می شود. مک-ایی موستانگ فقط در سرعت 68 کیلومتر در ساعت می تواند از عهده قبولی در تست گوزن برآید که خیلی پایین تر از آستانه نمره قبولی است.

    تکنیکنز ورلد می گوید شاسی مک-ایی موستانگ خیلی نرم تر است آن است که بتواند با حداکثر بار و حداکثر سرعت مجاز این تست را پاس کند و فرمان پذیری آن خیلی کندتر از آن است که از برخورد با مخروط ها جلوگیری کند.

    جالب این جا است که هیوندایی و اشکودا [بخواند از برندهای فولکس] با سرعت 72 کیلومتر در ساعت از تست گوزن سوئدی ها سربلند بیرون آمدند. تسلا با بار کمتر در صندوق عقب با سرعت 75 کیلومتر [46.6 مایل] در ساعت موفق به کسب نمره قبولی در این تست شده است.

    روشن نیست که ورژن های دیگر مک-ایی موستانگ قادر به کسب نمره قبولی در تست گوزن هستند یا نه. معلوم هم نیست که فورد قصد داشته باشد در شاسی و نرم افزار «کنترل ثبات برقی» [electronic stability control] خود تغییراتی بدهد، در حالی که اکثر خودروسازان برای بهبود عملکرد در تست گوزن این کار را کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو