فونیکسریمکسبهتام

امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران خودرو و همراه اول

«تارا و دنا» به فناوری خودروهای متصل مجهز می شوند

عصر خودرو- بر اساس تفاهم نامه مشترکی که میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به امضا رسید، در آینده‌ای نزدیک محصولات این گروه صنعتی از فناوری خودروهای متصل بهره‌مند خواهند شد.

«تارا و دنا» به فناوری خودروهای متصل مجهز می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: یکی از الزامات موجود براساس برنامه های توسعه فناوری های خودرویی در محصولات ایران خودرو، بهره مندی از فناوری خودروهای متصل است که با توجه به ظرفیت های موجود، دستیابی به این هدف با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران دنبال خواهد شد.

    فرشاد مقیمی افزود: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته در ارتقای رضایت مشتریان، این پروژه تعریف شد تا طبق تفاهم نامه امروز ظرف مدت کوتاهی مطالعات و بررسی های لازم صورت گیرد تا خدمات مورد نیاز در حوزه خودرویی اولویت بندی شده و پروژه ها یکی پس از دیگری به اجرا گذاشته شوند.

    وی تاکید کرد: به زودی شاهد تجهیز محصولات ایران خودرو به فناوری خودروهای متصل خواهیم بود. تعریف این پروژه، آغازی در مسیر حرکت ایران خودرو در افق تولید خودروی هوشمند با همکاری همراه اول و شرکت‌های دانش بنیان تخصصی این حوزه است. هم چنین می‌توانیم بازخوردهایی از محصولاتی که در اختیار مشتریان قرار گرفته را دریافت کرده و برمبنای آن پروژه های جدیدی برای  ارتقای محصولات تعریف کنیم. درنهایت، نتایج حاصل از این اطلاعات و زیرساخت‌های فراهم شده منجر به ارایه انواع سرویس ها مبتنی بر خودروی متصل و در ادامه خودروی نیمه خودران و خودران در آینده نزدیک خواهد شد.

    به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودروی تارا اتوماتیک، تارا دستی و دنا پلاس دنده اتوماتیک محصولاتی هستند که در مرحله نخست، مجهز به فناوری خودروهای متصل خواهند شد. هم چنین محصول کراس اوور جدید ایران خودرو (پروژه K125) نیز، از ابتدای عرضه به بازار مجهز به این امکان خواهد بود.

    در ادامه، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، حاصل امضای تفاهم‌نامه میان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطات سیار کشور و بزرگ‌ترین تولید کننده خودروی کشور، را ارایه خدمت بهتر به مشترکان دو مجموعه دانست.

    وی افزود: موضوع خودروهای متصل، مقدمه‌ای است برای رسیدن به خودروهای کاملا هوشمند و یکی از گام هایی است که باید در حوزه توسعه تکنولوژی در کشور برداشته می‌شد و با امضای تفاهم نامه امروز، می توانیم یک گام در این مسیر برداریم.

    گفتنی است، بر اساس فاز اول این پروژه و همکاری مشترک، محصولات ایران خودرو، مجهز به فناوری اتصال پذیری (connectivity) خواهند شد. بر این اساس، امکان ارسال و دریافت اطلاعات از خودرو به واحدهای امدادی و دریافت سایر خدمات مورد نیاز وجود خواهد داشت. بنابراین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، دارای امکاناتی مانند ردیابی خودرو، امکان پیش بینی و تشخیص خطای خودرو، امکان برقراری تماس اضطراری و درخواست امداد در حوزه خدمات پس از فروش به صورت آنی خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو