فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل «سرو صنعت سپاهان» در گفت‌و‌گو با «عصرخودرو» خبر داد:

برنامه بلندمدت سروصنعت سپاهان برای آغاز تولید خودرو

عصر خودرو- قطعه‌سازی پایه و چرخ محرک صنعت خودرو در کشور به حساب می آید و در این بین برخی شرکت های فعال در حوزه قطعه‌سازی با نقشه راه هدفمند توسعه از ابتدای فعالیت تا کنون ضمن گسترش فعالیت ها، تنوع گسترده ای در قطعات تولیدی ایجاد کرده اند و سهم قابل توجهی از قطعات ورودی به خطوط تولید خودروسازان و بازار افترمارکت را در اختیار دارند.

برنامه بلندمدت سروصنعت سپاهان برای آغاز تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت تولیدی بازگانی سرو صنعت سپاهان یکی از پویاترین و فعالترین واحد های قطعه سازی کشور است که در سه سایت واقع در اصفهان و تهران اقدام به تولید همزمان قطعات پلیمری، کامپوزیتی و فلزی می کند و نخستین قطعه سازی است که موفق به تولید همزمان این قطعات شده است. سرو صنعت سپاهان در راستای برنامه های توسعه‌ای که از ابتدای فعالیت این مجموعه در سال 1382 آغاز شده، به تازگی در حال توسعه سایت تولیدی شهرک صنعتی پرند واقع در استان تهران به 40 هزار متر مربع است که نشان دهنده عزم جدی این مجوعه عظیم در راستای توسعه سبد محصولات و خطوط تولید است. توسعه بون توقف فعالیت های سرو صنعت سپاهان طی حدود 18 سال گذشته نشان دهنده برنامه های بزرگ این مجموعه برای آینده است و با تولید سهم قابل توجهی از تولید قطعات انواع خودرو این تصور دور از ذهن نیست که این مجموعه برنامه تبدیل شدن به یک خودروساز را در کنار قطعه سازی در سر داشته باشد. به همین بهانه گفت و گو یی با محسن شاهی؛ مدیر عامل شرکت تولیدی بازرگانی سرو صنعت سپاهان داشته ایم تا از روند فعالیت‌های این مجموعه و برنامه های آینده آن با خبر شویم.

    فعالیت مجموعه سرو صنعت سپاهان از چه سالی و با چه هدف و ظرفیتی آغاز شد ؟

    شرکت تولیدی و بازرگانی سرو صنعت سپاهان از سال 1382 فعالیت خود را در شهرک صنعتی سجزی اصفهان با هدف تولید قطعات با کیفیت بدنه خودرو آغاز کرد. این شرکت در ابتدا محصولات پلیمری نظیر سپر خودرو و متعلقات آن را تولید و پس از آن با توجه به پتانسیل بالای تولید انواع قطعات بدنه خودرو در این شرکت و با هدف تکمیل سبد کالایی متنوع، اقدام به تولید قطعات فلزی و کامپوزیتی بدنه خودرو نظیر انواع درب موتور، گلگیر، رکاب و سینی فن کرده است و در جهت تامین هرچه سریعتر قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان، سایت تهران واقع در شهرک صنعتی پرند در سال 1396 تاسیس شد.

    سرو صنعت سپاهان در مجموع ظرفیت تولید چه میزان از قطعات خودرو در سال را دارد و این قطعات در چه بسترهایی عرضه می‌شود ؟

    شرکت سرو صنعت سپاهان با بکارگیری نیروهای متخصص در حوزه تولید قطعات خودرو و تجهیز واحد های تولیدی به بروزترین تجهیزات و تکنولوژی روز به هر میزان که شرکت های خودروساز و بازار نیاز به قطعات با کیفیت داشته باشند، توانایی تولید و تامین انواع قطعات بدنه خودرو را دارد . قطعات تولیدی این شرکت هم به خطوط تولید خودروسازان کشور ارسال و هم از طریق نمایندگان شرکت در سراسر کشور به بازار تزریق می شود.

    آیا در آینده برنامه گسترش سبد محصولات را دارید و آیا این گسترش تنها در سه زمینه کامپوزیتی، پلیمری و فلزی خواهد بود ؟

    قطعا هر شرکت تولیدی برنامه گسترش سبد محصولات خود را در دستور کار دارد و شرکت سرو صنعت سپاهان در هر سال قطعات متنوعی را با توجه به نیاز خودروسازان و بازار به سبد محصولات خود می افزاید و مطمئنا این گسترش سبد محصولات در سال های آینده با افزایش توان تولید واحد های این شرکت سرعت بیشتری خواهد گرفت. همچنین در آینده نزدیک در جهت تامین قطعات شرکت های خودروساز خارجی و صادرات، محصولاتی به سبد کالاهای تولیدی شرکت افزوده خواهد شد.  در سرو صنعت سپاهان با کمک تیم تحقیق و توسعه شرکت همواره در حال برسی گسترش زمینه فعالیت شرکت در تولید انواع قطعات خودرو هستیم.

    با ارتقاء و گسترش سایت تولیدی شهرک صنعتی پرند به 40 هزار مترمربع، آیا تنها افزایش تیراژ مد نظر است یا خطوط تولید جدید در این فضا قرار خواهد گرفت؟

    فاز اول سایت تهران به مساحت 6500 مترمربع در حال تولید قطعات پلیمری و مجهز به خط رنگ رباتیک قطعات پلیمری است و ما قصد داریم در فاز جدید این سایت که به مساحت 40 هزار مترمربع می باشد، خطوط جدید تولید قطعات خودرو را راه اندازی کنیم.

    بسیاری از قطعه سازان از خودروسازان طلب های انباشته فراوانی دارند، آیا این مساله در سرو صنعت سپاهان نیز وجود دارد؟

    با توجه به مشکلات اقتصادی کشور این مساله در تمامی بخش های تولیدی کشور به چشم می خورد و شرکت سرو صنعت سپاهان از این رویه مستثنی نیست. بسیاری از شرکت ها به دلیل همین مشکلات با مشکل عدم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تامین مواد اولیه مواجه شده اند اما خوشبختانه با یاری ایزد منان این مساله باعث به وجود آمدن مشکل در پرداختی های شرکت سرو صنعت سپاهان به کارکنان و تامین مواد اولیه مورد نیاز این شرکت نشده است.

    مجموعه سرو صنعت سپاهان در حوزه تحقیق و توسعه چه فعالیت هایی انجام می دهد و این موضوع تا چه حد برای شما اهمیت دارد ؟

    با توجه به اینکه هر روز خودرو های جدید و با تکنولوژی روز وارد باز می شوند، شرکت سرو صنعت سپاهان برای بروز بودن در حوزه تولید قطعات خودرو از منظر طراحی ، متریال و فرایند تولید متکی به واحد تحقیق و توسعه شرکت است، از بابت اهمیت در اولویت اول و قبل از اجرای هر پروژه در صدر بررسی‌ها و همچنین در هنگام تولید و بهره برداری محصولات نقش بسزایی را ایفا می‌کند.  این واحد متشکل از تیمی 10 نفره از مهندسان علوم مکانیک، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، شیمی و کامپیوتر در حوزه های تحقیق و توسعه، تعمیرات، بهره‌برداری و طرح ریزی محصول همگام با سایر واحدها در جهت نیل به اهداف عالیه سازمان مشغول به فعالیت است. در راستای بکارگیری دانش‌های نوین واحد تحقیق و توسعه تکنولوژی های روز دنیا به ویژه صنعت خودرو را دنبال و به مدد تجهیزات و نرم افزارهای مطرح و بروز صنعت خودرو آنها را بومی سازی می‌کند.

    آیا برنامه ای برای صادرات قطعات دارید ؟

    با توجه به اینکه در سال های گذشته محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به کشورهای مختلف صادر شده است، شرکت سرو صنعت سپاهان در جهت تامین قطعات خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز بخشی از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.

    پویایی سرو صنعت سپاهان در تامین قطعات خودروهای جدید و همگام شدن با خودروهای تازه وارد در چه سطحی است ؟

    شرکت سرو صنعت سپاهان همواره در حال رصد بازار قطعات خودرهای جدید است و با توجه به توانایی بالای تولید انواع قطعات بدنه خودرو در این شرکت،تولید قطعات خودروهای جدید با تکنولوژی روز در دستور کار این شرکت است و به زودی قطعاتی در این زمینه از سوی شرکت سرو صنعت سپاهان روانه بازار خواهد شد.

    چه میزان از مواد اولیه مورد نیاز شما داخلی و چه میزان وارداتی است ؟ آیا در زمینه تامین مواد اولیه به مشکلی بر خورده اید ؟

    برخی از مواد اولیه جهت کامپاند مواد SMC وارداتی است و با توجه به قوانین دست و پاگیر، مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با اصلاح قوانین رونق بیشتری صورت پذیرد.

    استراتژی بلندمدت سرو صنعت سپاهان چیست؟

    برنامه بلندمدت ما ارائه محصول نهایی یعنی خودرو است که در حال حاضر امکان ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه وجود ندارد.

    چه موانعی در مسیر گسترش فعالیت های شما و فعالیت‌های جاری تان وجود دارد ؟ 

    عمده ترین آنها شامل قوانین مالیاتی،قوانین بانک ها و قوانین بیمه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو