فونیکسریمکسبهتام

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد:

بررسی صدور «گواهینامه موتورسیکلت» برای زنان

عصر خودرو- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ضمن بیان اینکه با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند موافق نیستیم گفت: خیلی از مسایل را نمی توان با ابلاغ حل کرد و باید سبک زندگی و نوع نگاه عادلانه باشد به طوریکه حتی اگر قانون بگذارد اما نتوانیم فرهنگ سازی داشته باشیم، باز کودکانی مورد معامله و اجحاف قرار می گیرند.

بررسی صدور «گواهینامه موتورسیکلت» برای زنان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در نشست خود با اصحاب رسانه، درباره کودک همسری با تاکید بر  لزوم در نظر گرفتن بلوغ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ... در ازدواج، اظهار کرد: با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند موافق نیستیم. کارگروهایی برای حل آن باید تشکیل شود. چه این ارتباط در قالب ازدواج و چه ارتباط‌هایی که قانونی نشده باشند در مرحله اول نیاز به کار فرهنگی دارد. یعنی حتی اگر قانون بگذارد و نتوانیم فرهنگ سازی داشته باشیم، باز کودکانی مورد معامله و اجحاف قرار می گیرند. لا زم است برنامه ریزی در این راستا از دو بعد فرهنگی و قانونی داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: خیلی از مسایل را نمی توان با ابلاغ حل کرد و باید سبک زندگی و نوع نگاه عادلانه باشد و ظلم به فرزند چه پسر و چه دختر نباشد.

    در 16 سالگی ازدواج کردم و شرط «طلاق» گذاشتم 

    معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ازدواج خود در 16 سالگی، گقت: «16 سالگی داریم تا 16 سالگی؛ من در 16 سالگی شرط هایی برای ازدواج گذاشتم که فکر نمی‌کنم الان در سن 16 سالگی کسی بگدارد. من شرط طلاق گذاشتم و امام توصیه می‌کردند که شرط طلاق بگذارید. من شرط مکان گذاشتم و پدرم گفتند با شرط طلاق موافق نیستم اما اگر تو می‌خواهی موافق ام. نمی توان مرز سنی قرار داد و در این مساله رشد فکری بسیار مهم است».

    چرا صدور گواهینامه موتور برای زنان و ورود آنها به ورزشگاه‌ها مسکوت ماند؟

    ایجاد کارگروه‌هایی برای رسیدگی به بحث حضانت و حذف غربالگری مادران باردار

    خزعلی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره چرایی مسکوت ماندن مطالباتی نظیر گواهینامه موتور و یا ورود زنان به ورزشگاه ها، گفت: حتما باید کارگروهایی تشکیل و کار را تخصصی پیش ببریم و اگر تصمیمی گرفته شد، گزارش دهیم.


    وی همچنین با اشاره به اخبار حذف غربالگری مادران باردار ادامه داد: باید کارگروه های تخصصی تشکیل و در صورت جمع بندی اعلام کنیم. دوست داریم از جلساتی به صورت تریبون باز برای اظهار همه نظرات استفاده کنیم و به صورت تخصصی هم کارگروه هایی را برای کودک همسری و غربالگری و بحث حضانت می گذاریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو