فونیکسریمکسبهتام

آغاز تولید انبوه پیکاپ برقی ریویان

عصر خودرو- خط تولید پیکاپ برقی ریویان سرانجام شروع به تولید انبوه کرد. مراسم آغاز تولید پیکاپ برقی R۱T با پیمایش ۳۱۴ مایل [۵۰۰ کیلومتر] به ازای هر بار شارژ سرانجام بعد از چند بار به تأخیر افتادن، برگزار شد.

آغاز تولید انبوه پیکاپ برقی ریویان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، استارت آپ ریویان تاکنون در حال طراحی و ساخت سامانه شارژ سریع جریان مستقیم DC fast-charging system  خاص مالکان این برند بوده که نام آن شبکه ماجراجویی ریویان Rivian Adventure Network است. انتظار می رود که شاسی بلند برقی R1S اواخر همین سال [2021] وارد خط تولید در کارخانه نرمال ایلینویز شود.

    15 سپامبر [24 شهریور] در کارخانه نرمال Normal در ایلینویز اولین دستگاه ریویان آر1تی R1T از خط تولید خارج شد و اولین سنگ بنای تاریخی را برای این استارت آپ رقم زد. البته با این توضیح که این اولین خودرویی است که اجازه پلاک شدن را پیدا می کند والا، برای آماده سازی خط صدها دستگاه پیش تولید از این خط بیرون آمده اند تا عیوب اصلی پیدا و رفع شوند. خودروهای پیش تولید برای صحه گذاری و تست های آماده سازی به کار می روند.

    دو عامل شیوع جهانی ویروس کرونا و کمبود شدید تراشه [پردازشگر نیمه هادی] دامن تقریباً همه خودروسازان را گرفت والا خیلی پیش تر از این امکان تولید انبوه محصولات ریویان فراهم می شد. بر اساس برنامه ریزی قرار بود که آخر 2020 خودروهای ریویان به دست مشتریان برسد.

    قیمت پیکاپ های ریویان 73 هزار دلار است و به باتری 135 کیلووات مجهز است که ظرفیت بار آن 1760 پوند [800 کیلوگرم] است. پک باتری بزرگتری برای این خودرو در راه است که پیمایش به ازای هر بار شارژ آن 400 مایل [640 کیلومتر] است.

    آر جی اسکارینج RJ Scaringe مدیر عامل ریویان عکس های خروج اولین دستگاه پیکاپ R1T را در توییتر خود منتشر کرده است.

    رقیب اصلی ریویان، یعنی سایبرتراک از کمپانی تسلا باز هم به تأخیر افتاده و قرار است اواخر سال 2022 به دست مشتریان برسد. رقیب دیگر آن هامر جی ام سی از کمپانی جنرال موتورز است که پیش بینی می شود اواخر همین امسال [2021] به دست مشتریان برسد (اگر بتوانند سر قول خود بمانند). اف-150 لایتنینگ فورد هم بهار 2022 به دست مشتریان می رسد.

    قطعاً شروع تولید انبوه وانت برقی با قابلیتهای بالا، فرصت تبلیغات و کمپین های روابط عمومی را بهتر از سایر خودروسازان در اختیار ریویان قرار می دهد.

    اسکارینج مدیر عامل ریویان در ایمیلی به مشتریان این استارت آپ در اواخر ماه اوت نوشت: «در چند ماه اخیر، تمام تمرکز ما روی بالا بردن نرخ تولید و همزمان اندازه گیری های کیفیت در پنج بخش پرس، بدنه،‌ رنگ، مونتاژ و قوای محرکه [باتری و موتور برقی] بود. تعداد زیادی پیش تولید در اختیار تست و صحه گذاری قرار گرفته تا فازهای ساخت و تولید را طی کند. اطلاعات به دست آمده از تست های خودروهای پیش تولید برای ایجاد برنامه پیمایش و رفع عیوب محصولات نقش حیاتی دارد.»

    شرکت ریویان در حال حاضر در حال کار روی طراحی ون های مخصوص حمل بسته ها به سفارش آمازون [بزرگترین خرده فروش اینترنتی آمریکا] است. برای این منظور یک خط مونتاژ جداگانه در کارخانه نرمال ایلینویز ایجاد شده است.

    درست شبیه تسلا، ریویان هم در حال ایجاد شبکه سرتاسری سامانه های شارژ مخصوص خودروهای ریویان است. این شبکه شامل ایستگاه های شارژ سریع جریان مستقیم در سراسر آمریکا است که فقط دارندگان خودروهای ریویان می توانند از آن برای شارژ خودروهای خود استفاده کنند.

    اسکارینج در باره این شبکه می گوید: این ایستگاه های شارژ مخصوص ریویان یک خروجی دیگر هم برای سایر خودروهای برقی دارد که سطح 2 جریان متناوب است. کلید تحویل خودرو به مشتریان، کامل شدن 3500 ایستگاه شارژ سریع در 600 جایگاه شارژ خودروی برقی است که در کنار آنها 10 هزار ایستگاه مخصوص سایر خودروهای برقی با سطح 2 هم راه اندازی شده است. در ماه های آینده تعداد جایگاه ها در این شبکه افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم