فونیکسریمکسبهتام

خریداران در انتظار ریزش قیمت

بازار خودروهای خارجی در رکود کامل فرو رفت

عصر خودرو- با بررسی طرح آزادسازی واردات خودرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز جاری (یکشنبه، ۲۱ شهریورماه)، اخبار دریافتی حاکی از حاکم شدن رکود کامل بر بازار خودورهای خارجی در پایتخت و قفل شدن معاملات است.

بازار خودروهای خارجی در رکود کامل فرو رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، امروز خریداران و فروشندگان خودروهای خارجی دست از خرید و فروش کشیده‌اند و بازار به نوعی منتظر تصمیم نهایی مجلس است.

    برخی کارشناسان معتقدند: تاثیر این صحبت‌ها این است که بازار همچنان در شرایط رکود و عدم فعالیت باقی می‌ماند، اما اگر طرح آزادسازی اجازه داده شود، می‌تواند به تغییر شدید شرایط فعلی بازار بیانجامد.

    «کوروش طواحن» نمایشگاه‌دار خودروهای خارجی در شمال پایتخت در این زمینه معتقد است: با توجه به اینکه عمده خودروهای خارجی موجود در بازار از مدل 2017 و در اندک مواردی مدل 2018 هستند، ورود خودروهای جدید می‌تواند به شکست شدید قیمت‌ها در این مدل‌ها بیانجامد.

    وی به ایرنا گفت: در این صورت و به شرط اینکه نرخ دلار به کانال‌های بالاتر صعود نکند، کاهش قیمت بین 20 تا حتی 50 درصد در خودروهای خارجی مدل 2018 و پایین‌تر محتمل است.

    بر اساس این گزارش، بررسی سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در روز جاری حاکی از قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومانی رنو تالیسمان مدل 2018 با 15 هزار کیلومتر کارکرد، 2 میلیارد و 350 میلیون تومانی سانتافه سفید رنگ مدل 2017 صفر کیلومتر، سه میلیارد و 300 میلیون تومانی فولکس واگن تیگوان مدل 2018 صفر کیلومتر و سه میلیارد و 750 میلیون تومانی لکسوس NX هیبریدی 300 h است.

    همچنین امروز هر دستگاه بنز کلاس E200 حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان، بی. ام. و X4 مدل 2017 با 40 هزار کیلومتر کارکرد به چهار میلیارد و 250 میلیون تومان و هر دستگاه بی. ام. و سری i مدل 2016 با سه هزار و 600 کیلومتر کارکرد به 11 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.

    یک فعال دیگر بازار خودرو نیز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در صورت باز شدن درهای کشور به روی واردات، باید مراقب بود مشکلاتی که در گذشته در این شرایط داشتیم دوباره تجربه نشود.

    وی ادامه‌داد: در گذشته شاهد بودیم برخی با جمع‌آوری شناسنامه از دیگران، به واردات تعداد زیادی خودرو اقدام می‌کردند یا تحت تاثیر تقاضای زیاد، قیمت خودرو در کشورهای همجوار افزایش می‌یافت که امید می‌رود این شرایط مدیریت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو