فونیکسریمکسبهتام

پاسخ به یک ادعا

جتکو در دوره مدیریت فعلی ایران‌خودرو توسعه یافت

عصر خودرو- مراحل طراحی پلتفرم و یا خودرو بعد از عبور از مرحله پختگی طرح و در مسیر تکوین طراحی از محرمانگی خارج می شود.

جتکو در دوره مدیریت فعلی ایران‌خودرو توسعه یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، یک منبع آگاه با تاکید بر این که در صنعت خودروسازی اطلاعات فوق سری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مراحل طراحی پلتفرم و یا خودرو بعد از عبور از مرحله پختگی طرح و در مسیر تکوین طراحی از محرمانگی خارج می شود.

    وی با اشاره به توانمندی های موجود در شرکت دانش بنیان جتکو که از زیر مجموعه های ایران خودرو است، علت شکل گیری این مرکز را تحقیق و طراحی خودروهای برقی و برخی از قطعات های تک و نیز شبکه برق و الکترونیک و توسعه سایه نیازمندی‌های دانش بنیان در صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: جتکو با مشارکت دانشگاهیان و نیروهای نخبه و جوان تحصیلکرده در حوزه صنعت خودرو ایجاد شده و توسعه می‌یابد.

    این منبع آگاه در پاسخ به سوالی درخصوص واردات خودروی تسلا برای مهندسی معکوس و طراحی خودروی ایرانی گفت: تسلا به عنوان مدل پایه تحقیقاتی جتکو وارد کشور شده که در زمان واردات آن نیز موانعی وجود داشت که از طریق رایزنی های فرشاد مقیمی که در کسوت معاون وزیر وقت صمت فعالیت می کرد، این اقدام صورت گرفته و ترخیص خودروها با سرعت بیشتری انجام شده است.

    وی درباره عدم اطلاع رسانی اولیه درباره فعالیت های جتکو نیز عنوان کرد: این موضوع فقط مختص جتکو  و یا صنعت خودرو سازی نیست و در دیگر صنایع این امر طبیعی و اصولی است که اطلاعات محصول قبل از رسیدن به مرحله پایانی طراحی مفهومی، اعلام عمومی نمی شود. بر همین اساس تعریف و عملیاتی شدن پروژه های جتکو نیز از همین ضابطه تبعیت می‌کند. در آغاز طراحی خودروی برقی نیز با توجه به زمان بر و خاص بودن سعی شده برای دور بودن از حواشی، موضوع رسانه ای نشود که خوشبختانه طبق روال موجود،‌ پس از به نتیجه رسیدن طرح و مراحل اول پروژه، اطلاعات کافی در اختیار جامعه و رسانه‌ها قرار گرفته است.


    این مقام آگاه،‌ با اشاره به بازدید مقیمی در نخستین ماه فعالیت خود در ایران خودرو از شرکت جتکو، گفت: در سال 98 و با تغییر و تحولات صورت گرفته در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو و حضور مقیمی، جتکو به عنوان اولین شرکت، میزبان وی بوده که با توجه به اهمیتی که به مقوله تحقیقات و توسعه صنعت خودرو داشتند، از نزدیک در جریان روند پروژه های جتکو قرار گرفته و بر حمایت و به ثمر رسیدن پروژه ها تاکید فراوان داشته اند. در پی این حمایت‌ها در بهار امسال شاهد رونمایی از نمونه A-Sample خودروی تارا برقی توسط شرکت جتکو بوده ایم.

    وی افزود: هم اکنون نیز برخی از قسمت‌های طراحی پروژه  K125 ایران خودرو با همکاری نیروهای متخصص و بهره مندی از دانش بومی در جتکو در حال انجام است.

    این مقام آگاه با بیان این که پروژه های توسعه ای در ایران خودرو تبدیل به استراتژی و راهبرد اصلی در این شرکت شده و منوط به زمان و یا شخص خاصی نیست، خاطرنشان کرد: در همه ارگان‌ها و سازمان‌ها، پروژه‌های تاثیر گذار و بنیادی در یک دوره شروع و در دوره و یا مدیریت بعدی تا حصول نتیجه دنبال می‌شوند.

    پروژه‌های مهم ایران خودرو نیز در راستای کسب منافع ملی، خودکفایی و استفاده از توان داخلی تعریف می‌شود و بدیهی است که مختص شخص یا گروه خاصی نیست و مسیری است که ادامه خواهد داشت. پروژه برقی سازی خودرو از جمله اقدامات مهم و موثر در توسعه صنعت خودروی کشور در زمان تحریم ها به شمار می رود،‌ مسیری که با حمایت های مدیرعامل فعلی ایران خودرو همراه بوده و قطعا ادامه خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط