فونیکسریمکسبهتام

کارشناس حوزه خودرو:

خرید خودرو شیوه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست

عصر خودرو- رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل سبک و سنگین و صنوف وابسته شهرستان تربت‌حیدریه گفت: خرید و فروش خودرو با هدف کسب سود، راه مناسبی نیست و سیر صعودی قیمت خودرو، به زودی کاهش پیدا می کند و بهتر است مردم ثروت خود را به سمت سرمایه‌گذاری‌های تولیدی هدایت کنند.

خرید خودرو شیوه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سیامک نجد افزود: در تمام کشورهای جهان، خودرو یک وسیله مصرفی است و منطق معامله در آن به این شکل است که بعد از خرید، صاحب آن هنگام فروش، سود نخواهد کرد.

    وی اظهار کرد: تنها در سال 86 قیمت پژو در نمایندگی گران‌تر از بازار شد و این خیلی خوب بود، اما متاسفانه بیشتر مردم عادت کرده‌اند در فضای هوچی‌گری خرید کنند و این در دراز مدت خوب نیست.

    رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل تربت‌حیدریه گفت: از آنجا که در ایران ما مردم به خرید کالای گران عادت کرده و این‌گونه برای ما جا افتاده که هر کالایی که گران شود منفعتی در آن نهفته، ثروت خود را به سمت معاملات کاذبی چون خودرو، ملک یا سکه سوق می‌دهیم.

    نجد افزود: هر چند کرونا به دلیل تعطیلی‌های پیاپی، زیان‌های هنگفتی به اعضای این صنف وارد کرد اما تحریم‌ها تاثیری در وضعیت معیشتی همکاران من نداشت و گرانی قیمت خودرو تنها به دلیل افزایش خریدارانی است که نه برای مصرف شخصی، بلکه به آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند.

    وی ادامه داد: شاید اگر همین شهرک‌های صنعتی تربت‌حیدریه بیشتر زیر چتر حمایتی قرار گیرند، مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بخش تولید که اشتغالزایی را نیز در پی خواهد داشت تشویق شوند.

    رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل تربت‌حیدریه گفت: شهروندان، قبل از انجام هر معامله‌ای از شرایط انتقال سند آگاهی کامل کسب کنند زیرا هر روز باتماس های  تلفنی برای اختلافات پیش آمده در این خصوص، مواجه هستیم.

    نجد افزود: این اتحادیه 14 رسته شامل نمایشگاه‌های اتومبیل سبک و سنگین، اتوبوس، مینی‌بوس، باربری‌ها، تاکسی تلفنی‌، وانت‌تلفنی، پیک‌موتوری، نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا، مراکز تعویض پلاک، دفاتر معاملات تاکسی و ماشین آلات راه‌سازی و سنگین با 824 نفر عضو فعال را تحت پوشش دارد.

    مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم