فونیکسریمکسبهتام

افزایش تیراژ تولید جعبه‌ هیدرولیک فرمان خودرو با حمایت صندوق نوآوری

عصر خودرو- یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری وشکوفایی با افزایش تولید و عرضه جک هیدرولیک فرمان، موجب بالا رفتن تیراژ تولید جعبه فرمان هیدرولیک در کشور شد.

افزایش تیراژ تولید جعبه‌ هیدرولیک فرمان خودرو با حمایت صندوق نوآوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، نظام علی علی‌نژاد قائم‌مقام و عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد کارکرد و ویژگی‌های سیستم هیدرولیک فرمان خودرو گفت: با وجود فعالیت 25 ساله صنایع خودروسازی برای هیدرولیک کردن فرمان خودروهای تولیدی، 80 تا 85 درصد وزنی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو شامل شیر مقسم فرمان، جک هیدرولیک و پمپ وارداتی بوده است، الباقی قطعات نیز توسط شرکت‌های داخلی تولید و تأمین شده است.

    وی بیان کرد: برای اولین بار این شرکت دانش بنیان موفق به راه اندازی خط تولید با خودکفایی بالای 95 درصد جک هیدرولیک فرمان و راه اندازی خط تولید آزمایشی شیر مقسم هیدرلیک فرمان با پیچیدگی در تکنولوژی تولید و سخت افزار مورد نیاز شده است. تولید کیفی با قیمت و شرایط رقابتی از جمله ویژگی‌های این محصول است. 

    علی نژاد افزود: با شروع تحریم‌های دوره اول استکبار جهانی و محدویت‌های نسبی ایجاد شده مصمم به خودکفایی و داخلی‌سازی مجموعه‌های حساس فوق در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو در ایران شدیم، اما به دلیل نبود حمایت‌های قراردادی، مالی، اقتصادی و برنامه‌ای به جهت ایمنی قطعات در خودرو، این مسئله باعث تأخیر و کندی روند خودکفایی شده است. 

    قائم‌ مقام و عضو هیات مدیره این شرکت در مورد صادرات این محصول دانش بنیان گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده فعلا در حد نیازهای داخلی کشور است. با توسعه و توانمندسازی مجموعه، در صورت حمایت‌های بیشتر از طریق مبادی ذیربط امکان صادرات فراهم خواهد بود. 

    علی‌نژاد در مورد تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت و تولید جعبه هیدرولیک فرمان گفت: صندوق نوآوری برای تولید و عرضه جک هیدرولیک فرمان وام سرمایه در گردش به این شرکت تخصیص داد که موجبات افزایش تولید و گسترش بازار را فراهم کرد. این شرکت در تلاش است با جذب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه‌اندازی فاز تولید صنعتی شیر هیدرولیک فرمان برای رفع نیازمندی صنایع خودروسازی کند.

    وی پروژه سیستم هیدرولیک فرمان را جزو تکنولوژی‌های ‌هایتک و برتر دانست و گفت: موفق شدیم این مجموعه را به صورت ایرانی و بومی ‌تولید کنیم، اما در تولید هیدرولیک فرمان به امکانات و سخت‌افزارهای بسیار مخصوص برای تولید این محصول نیاز داریم که با حل مشکل و جایگزینی آن به صورت بومی امکان راه‌اندازی و توسعه تولید را خواهیم داشت. 

    قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه مصرف‌کننده نهایی جعبه هیدرولیک فرمان، شرکت‌های ایران‌خودرو و سازه گستر سایپا هستند، بیان کرد: تولیدات جاری شرکت در جعبه فرمان خودروهای پژو، سمند، پژو پارس و دنا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو