فونیکسریمکسبهتام

ارزیابی کیفیت خودروهای سنگین تولید داخل در تیرماه نشان داد؛

سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر

عصر خودرو- ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین و وانت‌های تولیدی تیر ماه سال جاری نشان می‌دهد که برخلاف آنکه از بین ۱۳ خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، دو پنج ستاره و هشت خودرو چهار ستاره‌اند، باکیفیت‌ترین وانت‌ها سه ستاره‌اند.

سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین و وانت‌های تولیدی تیر ماه امسال، خودروهای سنگین به‌ویژه کامیونت‌ها و کشنده‌ه در اوج کیفیت هستند و پنج یا چهار ستاره‌اند اما در مقابل وانت‌ها در قعر جدول کیفیت خودروها قرار دارند و اوج کیفیت در آن‌ها سه ستاره است و وانت با سطح کیفی یک ستاره هم تولید می‌شود. 

    بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس پگاسوز تولید گروه بهمن‌دیزل و مینی‌بوس آرین تولید ایران‌خودرو دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

    همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل نسبت به تولیدات ماه‌های پیش ارتقا کیفی داشته و از سطح کیفی ستاره‌ به دسته خودروهای چهار ستاره کیفی پیوسته است.

    در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل، کامیونت ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو NPR75K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپادیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.

    در بخش کامیون‌ها نیز طبق ارزیابی صورت گرفته، به ترتیب کامیون ایسوزو NPR75M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

    در دسته کشنده‌ها نیز خودروی دیما HT490 شرکت دیمادیزل، نیوفوتن Auman H4 ایران‌دیزل، FAW J6 سیباموتور و سیتراک C7 شرکت پیلسان  همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. 

    کیفیت وانت‌های تولیدی تیرماه

    این درحالیست که وانت‌ها در سطح پایینی از کیفیت تولید می‌شوند و نهایت کیفی سه ستاره است.

    گزارش ارزیابی کیفیت وانت‌های تولید در تیرماه ماه سال جاری نشان می‌دهد که کیفیت وانت‌ها همچنان در سطح خوبی قرار ندارد و براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، وانتسایپا 151 (سایپا بن رو)، وانت کارا 2000 تک‌کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دوکابین تیپ 3 (تولید بهمن موتور) توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند و باکیفیت‌ترین وانت‌های تولید داخل باشند.

    پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها همچنان متعلق به وانتنیسان تک‌سوز آپشنال و دوگانه‌سوز آشپنال تولید گروه خودروسازی زامیاد است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو