فونیکسریمکسبهتام

پیرمرد سرحال ولوو

عصر خودرو- خودروی ولوو P۱۸۰۰ بعد از پیمایش بیش از ۳ میلیون مایل در پنج دهه هنوز به حرکت ادامه می‌دهد در حالی که عمر صاحبش قد نداد تا اعداد بزرگ‌تری را روی کیلومتر‌شمار این خودرو ببیند.

پیرمرد سرحال ولوو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، ایرو گوردون برای هواداران برند ولوو یک اسطوره به یاد ماندنی است. در ماه سپتامبر 2013 گوردون موفق به ثبت عدد خیره‌کننده 3 میلیون مایل [8/ 4 میلیون کیلومتر] با خودروی ولوو قرمز رنگ P1800‌ مدل 1966 شد.

    به همین دلیل رکورد او در گینس با عنوان بالاترین پیمایش خودرو برای استفاده غیرتجاری به ثبت رسید. در سال 2018 رقم پیمایش این خودرو به 25/ 3 میلیون مایل [2/ 5 میلیون کیلومتر] رسید و چند ماه بعد گوردون درگذشت و خودروی او همچنان به حرکت ادامه می‌دهد.

    حالا مالکیت این خودرو در اختیار خود کمپانی ولوو قرار گرفته و همچنان رقم پیمایش آن در حال افزایش است. هاگرتی Hagerty تصویر ویدئویی از این خودرو در یوتیوب با این هدف منتشر کرده که نگاهی از نزدیک به پنج دهه خاطره صاحبش با این خودروی کلاسیک داشته باشد.

    در این گزارشی که هاگرتی تهیه کرده، با مکانیک این خودرو هم مصاحبه شده که از دهه 1980 تعمیر و نگهداری آن را انجام داده است. نینو گامبینو دوستی 40 ساله‌اش را با ایرو گوردون به خاطر می‌آورد و از سبک رانندگی و وقت‌شناسی رفیق دیرینه‌اش می‌گوید. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که قوای محرکه [موتور و محور] این خودروی P1800‌ گوردون همچنان همانی است که در کارخانه نصب شده و دست‌نخورده باقی مانده و فقط دوبار تحت تعمیر قرار گرفته است. شاید شما هم کنجکاو باشید که گوردون این خودرو را در 1960 با چه قیمتی خریداری کرده است.

    قیمت این خودرو در آن زمان 4,150 دلار بود. این ولوو P1800 نمادی از پیوند ماشین با انسان است که کیلومتر به کیلومتر و سفر تا سفر او را همراهی کرده است. در این ویدئو به این نکته اشاره شده است که برای سالم‌تر ماندن یک خودرو باید آن را به حرکت درآورد نه آنکه در گاراژ یا پارکینگ منزل نگه داشت تا قیمت آن مثل عتیقه بالا برود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو