فونیکسریمکسبهتام

خاص‌ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟

عصر خودرو-سول ۲۰۲۱ را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین خودرو‌های کیا دانست، چرا که هم فضای داخلی خاص و هم فضای خارجی خاص دارد.

خاص‌ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰:۰۰
  • خاص‌ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • خاص‌ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • خاص‌ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • خاص‌ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سول را می توان یکی از متفاوت ترین خودروهای تولیدی کیا دانست که اکنون برای سال 2021 طراحی متفاوت تری کرده است. این خودرو در ظاهر بیشتر شبیه به یک جعبه‌ است و ظاهری مستطیلی دارد.  کابین بسیار جادار آن باعث شده که کیا به فکر طراحی امکانات سرگرم کننده، جذاب و کاربردی باشد.

این خودرو قرار است با خودروهای کیا سلتوس جدید و هیوندای کنا رقابت کند که در عین حال سول به طور قابل توجهی ارزان‌تر است. کیا به خریداران این حق انتخاب را می دهد که بین خرید 2 موتور، 2 سیلندر  و چهار سیلندر بنزینی که یکی از آن‌ها یک موتور توربوشارژ 201 اسب بخاری قدرتمند است، یکی را انتخاب کنند.

علاوه بر این کیا وعده تولید این خودرو در نسخه الکتریکی را نیز داده است. کیا همچنین گفته است که این خودرو در قالب یک خودرو شاسی بلند به بازار عرضه خواهد شد اما به دلیل نبود دیفرانسیل چهار چرخ و محدودیت فاصله از زمین،بیشتر شبیه یک هاچ بک بزرگ به نظر می رسد.

سول 2021 را می توان یکی از اقتصادی ترین خودروهای کیا به شمار آورد چرا که از نظر مصرف سوخت بسیار کم مصرف است. نکته حائز اهمیت این است که سول برای سال 2021، تنها چند تغییر کوچک نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. در حال حاضر هر مدل دارای هشدار سرنشین عقب است که از طریق روش‌های مختلف مانند بوق زدن و ارسال پیام به تلفن هوشمند به راننده اطلاع می‌دهد که فردی در صندلی عقب نشسته است.

این خودرو در 2 مدل X-Line و GT-Line عرضه می شود که با یک قیمت شروع می‌شوند و دو ظاهر متفاوت نیز دارند. اگر بخواهیم کمی به جزئیات بپردازیم باید بگوییم که X دارای ظاهری مقاوم‌تر با روکش پلاستیکی مشکی و رنگ سبز منحصر به فرد است. GT-Line نیز ظاهری اسپرت‌تر دارد؛ اما نکته مهم این است که هر دو به صورت استاندارد با مجموعه‌ای از کمک‌های راننده ارائه می‌شوند که شامل ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقطه کور، کمک به حفظ خط و هشدار در ترافیک عقب می‌شود.

گفته شد که دو موتور 2 لیتری و 4 لیتری در سول وجود دارد که با موتور اصلی چهار سیلندر 2.0 لیتری 147 اسب بخار تولید می شوند که می‌توانند با یک گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) کار کنند. مدل برتر توربو با 201 اسب بخار توربوشارژ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک مجهز است که می تواند در 6.4 ثانیه به  سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو یکی از جوان پسندانه ترین خودرویی است که کیا تاکنون تولید کرده چرا که هم فضای داخلی خاص و هم فضای خارجی خاص دارد. از دیگر مزایای ارائه شده می‌توان به نورپردازی محیط، صفحه شارژ تلفن هوشمند، صفحه نمایش جلو، شروع با دکمه و گرم شدن صندلی‌ها و فرمان اشاره کرد. کیا همچنین امکان سفارشی سازی خاصی را با امکان رنگ آمیزی دو رنگ و تعداد زیادی از رنگ‌های داخلی به مالکان می‌دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو