فونیکسریمکسبهتام

معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت:

نارضایتی دلالان از توزیع سیستمی تایر

لزوم توزیع سیستمی لوازم یدکی خودرو

عصر خودرو- معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با تأکید بر اهمیت ثبات بازار تایر گفت: هجمه‌های شکل گرفته علیه سامانه توزیع سیستمی تایر غرض‌ورزانه است و دلالانی که به واسطه توزیع تایر به شکل سیستمی منافع خود را در خطر می‌بینند، به دنبال سیاه‌نمایی علیه این طرح هستند.

نارضایتی دلالان از توزیع سیستمی تایر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، در روز‌های گذشته برخی فعالان بازار تایر خبر از احتمال افزایش قیمت این کالا داده‌اند؛ این افراد مدعی هستند که بازار لاستیک از نظر قیمتی تعادل نداشته و بازار نیازمند قیمت‌های جدید است. البته کارشناسان صنعت تایر معتقدند با توجه به شفافیت ایجاد شده در بازار تایر در نتیجه استقرار توزیع سیستمی و ثبت خرید و فروش‌ها در سامانه جامع تجارت، امکان احتکار و گران‌فروشی از سود جویان سلب شده است.

    از همین رو، حمید‌‎ محله‌ای معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت، واکنش به خبرهایی مبنی بر گرانی در بازار تایر گفت: در حال حاضر در مسئله تأمین تایر دچار مشکل نیستیم و گرانی‌های اخیر مربوط به افزایش نرخ ارز نیمایی بوده است؛ چراکه با افزایش نرخ ارز تایرهای خارجی به طور مستقیم و تایرهای داخلی به دلیل تأمین مواد اولیه از خارج کشور، به طور غیر مستقیم با بازار ارز مرتبط هستند.

    وی در پاسخ به چرایی چند نرخی شدن تایر در بازار نیز اظهار داشت: برخی از فروشندگان به دلیل عدم فروش برخی از سایزهای تایر و برای رونق بیشتر، اقدام به تخفیف بیشتر در سامانه کالا کرده‌اند و این چند نرخی شدن به همین دلیل است.

    نارضایتی دلالان از توزیع سیستمی تایر

    معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با دفاع از عملکرد طرح توزیع سیستمی تایر افزود: هجمه‌های شکل گرفته علیه سامانه توزیع سیستمی تایر غرض‌ورزانه است و آن‌هایی که از توزیع تایر به شکل سیستمی منفعت نمی‌برند، این طرح و سامانه را بر نمی‌تابند؛ چرا که در گذشته بازار تایر در دست عمده‌فروش‌ها و سفته‌بازان بوده است.

    محله‌ای ادامه داد: البته که اگر مشکلاتی در این طرح وجود داشته باشد، مربوط به عدم همکاری و عدم تمکین برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان در ایجاد شفافیت است و ارتباطی با کارایی سامانه ندارد.

    وی در خصوص نحوه نظارت بر واحدهای تولیدی و واردکننده برای درج اطلاعات در سامانه اظهار داشت: مبنای نظارت‌ها بر اساس نظارت سیستمی است. برای مثال اگر یک واردکننده کمتر از 90 درصد واردات خود را اظهار کند، دیگر اجازه ثبت سفارش نخواهد داشت. البته در کنار این شیوه، نظارت در سطح عرضه نیز درحال انجام است.

    ضرورت توزیع سیستمی سایر لوازم یدکی خودرو

    معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با بیان این که توزیع سایر لوازم یدکی خودرو به شیوه طرح توزیع سیستمی، گرانی این کالاها را نیز کنترل خواهد کرد، گفت: شناسه‌دار نمودن سایر اقلام یدکی به دلیل تنوع در برند و اندازه کار بسیار زمان‌بری است. در حال حاضر 16 قلم اصلی از لوازم یدکی خودرو از جمله روغن موتور، باتری و برخی دیگر اقلام شناسه‌دار شده‌اند و این فرآیند درحال تکامل است.

    محله‌ای در پایان توزیع سیستمی تایر و سایر اقلام یدکی را به نفع مصرف‌کننده دانست و افزود: هدف از این روش از توزیع، واقعی شدن تقاضا بر اساس نیاز مصرف‌کننده، خرده‌فروش و عمده‌فروش است و ما در تلاش هستیم که دخالت‌ها و اثرگذاری‌ها بر روی قیمت کاهش پیدا کند.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو