فونیکسریمکسبهتام

با وجود شرایط کرونا و تعطیلی‌ها محقق شد؛

رشد ۴ درصدی تولید تایر تا پایان تیرماه

عصر خودرو- واکاوی آمار عملکرد کارخانجات تایرسازی حاکی از تولید ۸۷ هزار و ۷۲۴ تن تایر انواع خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیرماه است، آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۴ درصدی تولید تایر تا پایان تیرماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این میزان تولید مشتمل بر هشت میلیون و 53 هزار و 625 حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد 2 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال مشاهده می‌شود.

    بیشترین میزان تولید در این مدت مربوط به تایرهای سواری با 50 هزار و 187 تن (57.2 درصد از کل تولید) و 6 میلیون و 963 هزار و 737 حلقه (86.5 درصد از کل تولید) بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تیراژ بدون تغییر مانده است.

    در چهار ماه نخست امسال همچنین 9 هزار و 216 تن انواع تایر وانتی (رشد 25 درصدی) و 18 هزار و 888 تن تایر باری و اتوبوسی (رشد 12 درصدی) توسط شرکت‌های داخلی تولید شد.

    همچنین در بخش تایرهای کشاورزی سبک شاهد افت 26 درصدی تولید با یک‌هزار و 295 تن بودیم، اما در بخش تایرهای کشاورزی سنگین با 6‌هزار و 501 تن تولید، 6 درصد رشد اتفاق افتاد.

    برپایه این گزارش، تایرسازان در مدت یاد شده یک‌هزار و 638 تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی نیز تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 22 درصدی داشته است.

    تولید سایر محصولات

    برپایه آمارهای تولید کارخانجات، تا پایان تیر ماه امسال پنج‌هزار و 894 تن تایر دوچرخه و موتور (رشد 27 درصدی)، سه‌هزار و 317 تن تیوب (رشد 9 درصدی) و 2‌هزار و چهار تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره در کشور تولید شد.

    بر اساس این گزارش، در ماه‌های گذشته شرایط کرونایی با تاثیرگذاری منفی روی جابه‌جایی بار و افراد سبب شد تا کاهش مصرف انواع تایر را در کشور شاهد باشیم. این در حالی است که کارخانجات داخلی و کل این صنعت، برنامه‌های افزایش تولید خود را دنبال می‌کنند.

    با این حال و برخی شرایط پیش‌بینی نشده از جمله گرمای هوا، قطعی برق و غیره، بعید است آن‌طور که پیشتر سخنگوی انجمن صنعت تایر پیش‌بینی‌کرده بود این صنعت بتواند در سال جاری همچون سال قبل به رکوردشکنی در تولید بپردازد.

    کارشناسان از صادرات به عنوان یکی از راهکارهای رفع این مشکل و تداوم روند تولید یاد می‌کنند.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو