فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به مهمترین برتری های محصول جدید ایران خودرو به بهانه آغاز تحویل

تارا با دست پر قدم به خیابان ها گذاشت

عصر خودرو- تارا جدیدترین محصول صنعت خودروسازی ایران و متفاوت ترین محصول این صنعت از همه ابعاد است که تحویل نخستین سری آن طی مراسمی صبح روز شنبه ۲۳ مردادماه انجام شد.

تارا با دست پر قدم به خیابان ها گذاشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سدان کلاس C جدید ایران خودرو بر پایه جدیدترین پلتفرم این خودروساز بنا شده که با توجه به تکنولوژی روز آن متخصصی ایران خودرو علاوه بر طراحی نسخه مجهز به گیربکس دستی و اتوماتیک این خودرو در آینده می توانند تنوع گسترده از قوای محرکه را روی آن پیاده کنند و حتی ایران خودرو موفق به طراحی نسخه الکتریکی ان نیز شده است.

    هویت کلی و متفاوت تارا که موجب استقبال از آن در بازار می شود را می توان در چهار بخش طراحی ظاهری، قوای محرکه، امکانات رفاهی و ایمنی مورد بررسی قرار داد.

    تارا، ستاره جدید صنعت خودرو ایران است که بر پایه هویت ظاهری جدید ایران خودرو شکل گرفته.در نمای جلو این خودرو الهام گیر یاز یوزپلنگ ایرانی موجب جذابیت ترکیب چراغ ها، سپر و جلو پنجره شده و در نمای عقب برای نخستین بار در یک خودرو ایران طرح چراغ های متصل به یکدیگر با نوارهای LED باعث می شود این خودرو هویتی کاملا نوین و متفاوت داشته باشد.

    در بخش قوای محرکه، تارا تازه های زیادی را برای بازار ایران تدارک دیده. پیشرانه نصب شده روی این خودرو در زمره مدرن ترین پیشرانه هایی است که تا کنون روی یک خودرو ایرانی نصب شده . این پیشرانه با کد TU5+ توانایی تولید حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر را داراست و در فاز نخست با همراهی گیربکس 5 سرعته دستی وارد خیابان ها خواهد شد. تارا با اتکا به این قوای محرکه شتاب 11.5 ثانیه ای و مصرف سوخت حدود 7 لیتر در سیکل ترکیبی را به ارمغان می آورد که آن را به خودرویی ایده آل برای مصارف شهری و خارج جاده بدل می کند. تارا به گفته بسیاری از کارشناسان فنی، محصولی استاندارد برای اسقبال عموم از این خودرو در بازار به حساب می آید. این خودرو به واسطه بهره گیری از پیشرانه قدرتمند بدون توربو، برخی پیچیدگی های فنی و احتمالات خرابی و حساسیت روی سطح بزنین را نخواهد داشت و با وزن بهینه حدود 1170 کیلوگرمی که از بسیاری از رقبا سبکتر است می تواند عملکرد فنی قبل توجهی را به نمایش بگذارد.

    ایمنی یکی از مهمترین کلیدواژه ها برای موفقیت تارا در بازار است. تارا نخستین محصول ایرانی صنعت خودرو است که از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA در فهرست امکاناتش بهره می برد. این خودرو همچنین به سیستم کنترل کشش برای جلوگیری از هرزگردی مجهز شده و به صورت استاندارد از ABS و EBD نیز بهره می برد. در ادامه امکانات ایمنی این سدان جدید، دو کیسه هوا در مدل دستی به چشم می خورد که در نسخه اتوماتیک دو کیسه هوای جانبی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

    تارا در بخش ایمنی غیرفعال یعنی ساختار پلتفرم و بدنه و همچنین تست های ایمنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. ایران خودرو در ساخت این خودرو برای نخستین بار از تکنولوژی های پیشرفته جوشکاری لیزری و جوش سرد برای انواع اتصالات و همچنین ورق های دوفازی با استحکام بالا استفاده کرده است. تارا با این ساختار بدنه و امکانات و تکنولوژی های ذکر شده موفق به پاس کردن تست های ایمنی ECE و معتبر اروپایی در زمینه تست های تصادف از جلو و جانبی و برخورد سر با فرمان شده است. این خودرو همچنین ب عنوان تنها خودرو ایرانی به واسطه طراحی متفاوت سپر و بخش جلو در موتور، آزمون ایمنی عابر پیاده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

    تارا در گام آخر، با بهره گیری از امکانات رفاهی گسترده نیازهای خانواده های ایرانی را در همه موارد مصرفی به خوبی برطرف می کند. سیستم کروز کنترل، کنترل فشار باد تایرها TPMS، سنسور موانع عقب در مدل دستی و دوربین عقب در مدل اتوماتیک، سنسور نور و باران در نسخه اتوماتیک، صندلی های تاشونده عقب و فضای مناسب سر، نشیمن و زانو برای همه سرنشینان از مزیت های این خودرو به حساب می آیند. تارا همچنین از سیستم کمکی فرمان برقی بهره می‌برد که موجب نرمی فرمان در سرعت های پایین و سفتی آن برای مانورهای مطمئن در سرعت های بالا می شود.

    در بخش مولتی مدیای تارا یک نمایشگر لمسی 7 اینچی که متفاوت از دیگر نمایشگر های موجود در صنعت خودرو است کنترل مجموعه را بر عهده خواهد داشت. این خودرو همچنین با صندوق عقب 640 لیتری تقریبا 30درصد فضای بیشتری از خودروهای همکلاسش را در اختیار شما قرار می دهد.

    ستاره جدید بازار ایران در تمامی بخش ها، با جدیدترین تکنولوژی ها، بالاترین ایمنی و مجموعه کاملی از امکانات رفاهی و قوای محرکه به روز در حالی به خیابان ها قدم می گذارد که قیمت تعیین شده آن پتانسیل افزایش تا 1.5 برابر در بازار را دارد و با استمرار عرضه این خودرو تارا می تواند به یکی از پرتقاضاترین خودروهای تازه وارد بدل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو