فونیکسریمکسبهتام

آماروک ۵۸۰X؛ اولین نسخه آفرودی از فولکس واگن

عصر خودرو- آماروک ۵۸۰X اولین خودروی آفرودی فولکس واگن با ۲۵۵ اسب بخار و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور است.

آماروک ۵۸۰X؛ اولین نسخه آفرودی از فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آماروک را می توان یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های فولکس واگن دانست که از سال 2010 تولید شده است. اکنون خبرهایی جدید از این خودرو منتشر شده است، مبنی بر اینکه قرار است تنها تا سال دیگر تولید شود و از آن به بعد دیگر این خودرو تولید نخواهد شد.

    شرکت سازنده برای اینکه این خودرو را در سال 2021 با چهره ای متفاوت ببینیم، اقدام به طراحی دوباره کرده است. بخش استرالیایی این شرکت  با شرکت مهندسی محلی والکینشاو همکاری کرده است تا نسخه ای ویژه تر از سال گذشته را تولید کند.

    580X که قرار است سال آینده در نسخه ای ویژه روانه بازار شود، اکنون بیشتر متمرکز بر روی رانندگی در جاده های آفرودی است. این طور که مشخص است این خودرو آفرودی قرار است با امکاناتی ویژه و خاص روانه بازار شود، به طور مثال اولین آپشن جدید کیت بالابر تعلیق است که برای بهتر شدن و حفظ فاصله مناسب از سطح زمین تعبیه شده است.

    علاوه بر این قرار است این خودرو به همراه دامپر‌های لوله‌ای دوقلو و چرخ‌های 18 اینچی عرضه شود. فولکس واگن و والکینشاو در این پیکاپ جدید همچنین محافظ اضافی زیر بدنه و یک میله نور LED اضافه کرده اند. در زیر بدنه عضلانی آماروک 580X شش سیلندر، یک موتور توربودیزل دو لیتری 3.0 لیتری قرار دارد که 255 اسب بخار و 580 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

    همانطور که از یک نسخه ویژه پیشرفته انتظار دارید، این پیکاپ با تجهیزات زیادی عرضه می شود. آماروک W580X از چراغ‌های جلوی زنون با چراغ‌های روشنایی روز و کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه‌ای بهره مند است و همچنین دارای تمام کیت‌های اساسی است.

    صندلی‌های جلوی گرم شونده و همچنین تشک‌های کف لاستیکی و سیستم کنترل فشار تایر از دیگر امکانات این خودرو آفرودی است. فولکس واگن و والکینشاو با وجود تغییرات زیاد در جلوه های بیرونی مانند تغییر در آینه‌ها، سپر عقب و همچنین یک جلوپنجره، روکش‌های پارچه‌ای را نیز در داخل اضافه می‌کنند.

    این پیکاپ را می توان تنها پیکاپ آفرودی برای آخرین نسل از آماروک دانست؛ چرا که قرار است پیکاپ کاملاً جدیدی  مبتنی بر فورد رنجر که  قبلاً رسماً تأیید شده است ، سال آینده رونمایی شود. آنطور که گفته شده Blue Oval این خودرو را در آفریقای جنوبی مونتاژ می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو