فونیکسریمکسبهتام

خلاقیت در روش‌های خرید خودرو

عصر خودرو- آیا می‌توانیم از برخی آپشن‌های خودرو صرف نظر کنیم و از نمایندگی بخواهیم این لوازم جانبی یا آپشن‌های کارخانه‌ای را بردارد؟ درباره آپشن‌های کارخانه‌ای جواب منفی است.

خلاقیت در روش‌های خرید خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در بازار آمریکا خرید یک خودرو نیاز به شکیبایی، خلاقیت و تحقیق دارد.اول باید فرق بین آپشن‌های کارخانه‌ای و لوازم جانبی را که بعداً هم می‌توان افزود یا حذف کرد تمییز قائل شد.زمانی که می‌خواهیم خودرو بخریم، گزینه‌های ما به ‌شدت تحت تاثیر بودجه‌ای که داریم قرار می‌گیرد.برای همین هم هست که جست‌وجو آنلاین کفایت نمی‌کند و باید به نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش مراجعه کرد.

    در انبار نمایندگی‌های فروش ممکن است خودرویی وجود داشته باشد که با بودجه و خواسته‌ها و نیازهای مشتری همخوانی بیشتری داشته باشد. برای نمایندگی، ماندن خودرو در پارکینگ هزینه بر است و برای همین آسمان را به زمین می‌دوزد تا خودرو در انبار یا پارکینگ نماند و همین نقطه قوت مشتری است. اما برخی از توقعات مشتریان خارج از توان نمایندگی است.زمانی که تمام شیوه‌های متعارف را برای به دست آوردن پایین‌ترین قیمت به کار گرفتید، وقت آن است که خلاقیت به کار گیرید.[برخلاف ایران که مشتری فقط بعد از خرید خودرو می‌تواند به فروشگاه‌های لوازم جانبی مراجعه کرده و برخی از آپشن‌های مورد علاقه خود را اضافه کند این کار بیشتر در کشورهای غربی در نمایندگی‌های فروش انجام می‌شود و قدرت چانه‌زنی را بالا می‌برد] آن بخش از آپشن‌هایی که در کارخانه نصب می‌شوند، اغلب به خاطر قوانین و استانداردهای اجباری دولت‌ها هستند و شامل گارانتی خودرو می‌شوند و به همین دلیل باز کردن آنها باعث خارج شدن خودرو از گارانتی یا وارانتی خودروساز می‌شود. خیلی از این آپشن‌ها روی قیمت خودرو هنگام فروش دست دوم هم اثر خیلی زیادی دارند.در عوض مواردی هم هستند که نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش روی خودرو نصب می‌کنند تا درآمدزایی از هر خودرو را بالا ببرند.

    در خیلی از کشورهای دنیا از جمله آمریکا هم انواعی از لوازم جانبی وجود دارد که در اصطلاح به آن «لوازم جانبی بندرگاهی» می‌گویند.در حقیقت هنگامی که خودروهای وارداتی به بندرگاه می‌رسند، این لوازم اضافه می‌شوند چون خیلی از کارخانه‌های دنیا تا نصب آنها اجباری نشود، از نصب آن به خاطر کاهش هزینه خودداری می‌کنند.در بازار آمریکا مرسوم است که اگر آپشن یا لوازم جانبی جدیدی روی خودرو چه وارداتی چه در نمایندگی نصب شود یک لیبل یا برچسب جداگانه روی شیشه جلو جدای از لیبل‌های کارخانه می‌چسبانند.آپشن‌ها و لوازم جانبی که در کارخانه نصب نشده‌اند شامل گارانتی یا وارانتی نمی‌شوند و گاهی حتی اگر توسط نمایندگی نصب نشوند، منافی یا نقض‌کننده گارانتی به حساب می‌آیند.در اکثر موارد نصب این آپشن‌ها تاثیری در هنگام فروش دست دوم هم ندارند و می‌توان این آپشن‌ها را بعداً سر فرصت روی خودرو نصب کرد.پرسش درباره ریز جزئیات هنگام خرید می‌تواند خریدار را به یک قیمت منطقی برساند. در نمایندگی‌های فروش در کشورهای غربی این امکان وجود دارد که خودرو را بدون برخی از این امکانات سفارش داد یا خرید اما آپشن‌های کارخانه از این قاعده مستثنی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو