فونیکسریمکسبهتام

چالش فولکس در بازار چین

عصر خودرو- چین بلیت ورود فولکس به دنیای خودروهای برقی آینده به حساب می‌آید اما نشانه‌های توقف این خودروساز در چین از اواخر دسامبر ۲۰۱۹ مشاهده شد.

چالش فولکس در بازار چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، سدان پاسات، پرچمدار گروه خودروسازی فولکس نتایج مناسبی در تست‌های ایمنی شرکت بیمه‌ای به ویژه در تصادف‌های از پهلو به دست نیاورده است.البته تست تصادف از پهلو یک دهه است که در ایالات متحده باب شده و کمتر در اروپا و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    همان‌طور که این خودرو در تست‌ها آسیب جدی دید، اعتبار فولکس از این ماجرا جان سالم به در نبرد.تصاویر ویدئویی این تست تصادف همچون ویروس منتشر شد و میلیون‌ها بازدیدکننده داشت و مهم‌ترین لطمه‌ای که وارد آورد به اعتبار چندین و چند ساله کیفیت و مهندسی محصولات آلمانی در چین بود. چین هنوز درباره تست‌های تصادف از پهلو استانداردی را اجباری نکرده است و فولکس پاسات تست‌های تصادف از رو به رو در قوانین چین را پاس می‌کند. با این وصف، گروه خودروسازی فولکس واگن به سرعت واکنش نشان داد.چند روز بعد از انتشار وسیع ویدئوی تست‌های تصادف، تیمی متشکل از چند مهندس و مدیر از جوینت ونچر ساییک-فولکس واگن شکل گرفت.اوایل سال 2020 این تیم با تقویت قطعات فلزی در نقاط ضعف مشاهده شده در تست‌های تصادف از پهلو به رفع آن پرداختندکه به ازای هر خودرو هزینه‌ای معادل 400 یوآن [تقریبا 62 دلار] بود. این تغییرات در ساختار بدنه، که جزئیات آن پیش از این منتشر نشده بود، نزدیک به یکصد میلیون دلار هزینه روی دست این جوینت ونچر گذاشت تا این نقطه ضعف در صدها هزار دستگاه خودروی این شرکت رفع شود.چنین هزینه سنگینی برای جوینت ونچری که به دنبال کاهش هزینه است، بسیار هنگفت بوده است. فعالیت‌ها  در فضای مجازی و اینترنتی برای پاسخگویی به فعالان طرفدار حقوق مصرف‌کنندگان نشان می‌دهدکه بازار چین تا چه حد برای فولکس اهمیت دارد. فولکس می‌داند که برای موفقیت سرمایه‌گذاری 35 میلیارد یورویی [42 میلیارد دلاری] در گذار از خودروهای بنزینی به برقی، بازار چین تا چه حد اهمیت دارد مخصوصا که فولکس هدف‌گذاری کرده است تا سال 2025 جای تسلا را به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودروهای برقی بگیرد. یکی از سخنگویان گروه خودروسازی فولکس واگن می‌گوید این خودروساز آلمانی محصولاتی را طراحی کرده است که خاص ویژگی‌های بازار چین است و تست تصادف از پهلو مخصوص سناریوهای خودروها و محصولات بازار آمریکا است و قابل تعمیم به بازار چین نیست.وی می‌گوید: «در چین موانعی در بزرگراه‌ها ایجاد شده است که امکان تصادف از پهلو را به ‌شدت کاهش داده است ضمن آنکه بازار چین شبیه به آمریکا نیست که بیشتر مردم آن علاقه‌مند به وانت، پیکاپ و شاسی بلند هستند.» این سخنگو در پاسخ به موضوع اصلاحات 400 یوآنی در خودروی پاسات برای بهبود کیفیت و رفع نقطه ضعف آن گفت: فولکس واگن همیشه در حال بهبود مستمر محصولات است و همیشه به بازخوردهای مشتریان خود پاسخ مناسب می‌دهد و محصولاتش را ایمن‌تر می‌کند. طراحی پاسات برای بازارهای مختلف دنیا به قدری متنوع و متفاوت است که مقایسه آنها با هم تقریبا غیرممکن است چون این محصولات متنوع از بنیان با هم تفاوت  دارد و روی پلت‌فرم‌های متفاوتی تولید می‌شوند تا خود را با خواسته‌ها و نیازهای هر کشور مطابقت دهند.پاسات جدید در چین نخستین مدل از این خودروساز است که اصلاحات ساختاری در آن ایجاد شده و از اواسط 2020 به بازار عرضه شده است.این مدل اصلاح شده حتی در تصادف‌های از پهلو برای صنعت بیمه این کشور هم استانداردها را پاس می‌کند.

    بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی برنستاین سود فولکس واگن به ازای هر خودرو تا سال 2015 حدود 1400 تا 1500 یورو بود که به تدریج به حدود 1000 یورو کاهش یافته و در چند فصل گذشته حتی به 800 یورو نیز رسیده است.از این رو بازار چین مهم‌ترین تاثیر را بر سلامت مالی گروه خودروسازی فولکس واگن دارد. فروش پاسات و به طور کلی محصولات جوینت‌ونچر ساییک موتور در چند سال اخیر افت شدیدی داشته که فولکس آن را به انتشار آن ویدئو نسبت می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو