فونیکسریمکسبهتام

مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت مطرح کرد:

ممنوعیت واردات برای لاستیک‌های کمتر از ۱۶ اینچ

عصر خودرو- مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: در لاستیک مورد نیاز رینگ‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و از ماه گذشته واردات آن ممنوع شد.

ممنوعیت واردات برای لاستیک‌های کمتر از ۱۶ اینچ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن صفدری مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت درباره میزان نیاز لاستیک کشور بیان کرد: نیازی که وزارت صمت با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و راهداری برآورد کرده است حدود 23 تا 24 میلیون حلقه لاستیک سواری است. حدود یک میلیون حلقه کمبود لاستیک در کشور وجود دارد که به لاستیک suvها مربوط می‌شود.

    او ادامه داد: هنوز در انواع خاصی از لاستیک مثل لاستیک برخی ماشین‌های شاسی بلند و خاص در کشور کمبود داریم و متاسفانه این محصولات هنوز در کشور تولید نمی‌شوند اما لاستیک مورد نیاز رینگ‌های 13، 14 و 15 به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و از ماه گذشته واردات آن ممنوع شد. در رینگ‌های 16 به بالا هنوز مقداری نیاز به واردات وجود دارد اما واردات لاستیک‌‌های کوچکتر ممنوع شده است.

    صفدری با تاکید بر کمبودهایی که در تولید لاستیک برای خودروهای باری و اتوبوس وجود دارد، بیان کرد: در لاستیک‌های باری حدود 150 هزار تن نیاز وجود دارد و حدود 212 هزار تن ظرفیت اسمی داریم. در این حوزه حدود 85 هزار تن تولید، حدود 58 هزار تن واردات و حدود 88 تن صادرات داشتیم.

    مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با اشاره به افزایش میزان تولید لاستیک در کشور، گفت: مجموع تولید لاستیک بایاس و رادیال ما در سال گذشته حدود 800 هزار حلقه بود. 164 هزار تن ظرفیت اسمی تولید لاستیک سواری کشور است که معادل 25 میلیون حلقه لاستیک سواری خواهد بود. سال گذشته با تلاش تولید کنندگان این حوزه رکورد جدیدی در تولید زده شد. در تولید لاستیک سواری و با در نظر گرفتن تعداد حلقه‌ها لاستیک حدود 18 درصد رشد داشته‌ایم  و با در نظر گرفتن وزن تولید لاستیک در کشور حدود 21 درصد افزایش تولید داشته‌ایم. از 164 هزار تن ظرفیت اسمی موجود حدود 22 میلیون حلقه، یعنی 160 هزار تن لاستیک سواری تولید کردیم.

    او تشریح کرد: باید توجه داشته باشید که علی رغم وجود ظرفیت بالای تولید لاستیک در کشور و فعالیت حدود 11 کارخانه تولید تایر و تیوپ در کشور، بخش عمده‌ای از تولیدات ما به لاستیک‌های بایاس مربوط می‌شود. لاستیک بایاس نسبت به لاستیک‌های رادیال تکنولوژی قدیمی‌تری دارد و اقبال مصرف کنندگان به استفاده از این لاستیک بسیار کم شده است. لاستیک‌های راهسازی و ماشین‌آلات معدنی استفاده می‌شود هم اغلب وارداتی هستند و تولید داخل جواب نیاز ما را نمی‌دهد.

     

    خرید آنلاین انواع‌لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو