فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری خبر داد:

نوسازی ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در سال جاری

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۰۰ خودور تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

نوسازی ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی فزود: از ابتدای سال 1400 تا کنون 3800 راننده که متقاضی نوسازی خودروی خود بودند در طرح نوسازی ثبت نام کردند که از این تعداد 2500 متقاضی خودو های خود را تحویل گرفتند و باقی آنها در فرآیند تحویل خودرو قرار دارند.

    وی گفت: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال1395) تا کنون 78 هزار و 655 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است و طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن 10 سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می شوند، و اکنون 192 هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که این عدد تا پایان سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید.

    ضامنی ادامه داد: از این تعداد تاکسی نو سازی شده در طرح نو سازی ناوگان تاکسیرانی 11هزارو 120 دستگاه شامل نوسازی اسقاط بدون جایگزین بود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تحویل خودرو با استاندارد یورو 5 ادامه دارد و خودروهای تحویلی سمند و پژو 405  است ویکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در زمینه استفاده کنند.

    ضامنی ادامه داد: در زمینه تامین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهردای برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کردند براین اساس با مشارکت شهرداری های برخی از کلان شهرداری این تسهیلات را اعطا می کنند.

    وی تاکید کرد:با توجه به مشکلات در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین با توجه به حجم بالای فعالیت ناوگان تاکسیرانی، در مجموع در حوزه حمل و نقل عمومی در چنین اوضاعی نیاز به حمایت داریم، که فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با توجه به حمایت ها در مبحث قانونی آلودگی هوا در دولت جدید تسریع شود.

    به گزارش ایرنا، نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد چند سال توقف از سال 1395 آغاز شد، اما در مسیر اجرا به علت برخی مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت همچنان کند پیش می رود و در در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این چند ساله شاهد توقف چند باره نوسازی بودیم که با تدابیر اتخاذ شده دوباره این روند فعال شد.

    اکنون 318 هزار تاکسی در کشور و بیش از 76 هزار دستگاه تاکسی هم در تهران فعال هستند و مسافران را جابه جا می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو