فونیکسریمکسبهتام

بررسی تحولات روزهای اخیر و پیش‌بینی روند قیمت وارداتی ها

مقصد مبهم بازار خودروهای وارداتی

عصر خودرو- بازار خودرو طی دو ماه اخیر بعد از رکود ماه های ابتدایی سال در رکود انتظاری تغییر دولت، نتیجه مذاکرات بازگشت به برجام و نوسانات نرخ ارز و احتمال آزادسازی واردات خودرو به سر می برد.

مقصد مبهم بازار خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این رکورد انتظاری هیچ آینده قابل پیشبینی ندارد اما آنچه از شرایط بر می آید این است که فروشندگان به مراتب بیشتر از خریداران خودرو هستند. این حقیقت که خودرو ارزان می شود و احتمالا با روی کار آمدن دولت جدید و توافق برجام نرخ دلار و در پی آن قیمت خودروها کاهش پیدا می کند موجب شده تا شاهد ورود خودروهای جدید صفر کیلومتر به بازار باشیم که سال ها  از سوی مالکان به عنوان سرمایه نگهداری می شد. این خودروها که حداکثر متعلق به سال های 2018 و معدود آزراهای وارداتی با مدل 2019 هستند تا کنون مانند یک خودرو کلکسیونی در وضعیت صفر کیلومتر دست به دست می شدند و یا در جایی رسوب کرده بودند اما با پیشبینی احتمالا کاهش قیمت ها از غارهای سرمایه ای بیرون آمده اند و به جمع فروشندگان متعدد در این بازار اضافه شده اند.

    ورود صفرکیلومترهای تازه به بازار کمی گرمای این بازار را بیشتر کرده اما این موضوع به معنی افزایش رونق خرید و فروش نیست بلکه ممکن است موجب انباشت آن ها در بازار شود. منطق حکم می کند که در چنین شرایطی با افزایش عرضه، قیمت ها به سمت نزولی شدن حرکت کند اما دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که هیچ تغییری در قیمت خودروهای وارداتی حتی با ورود دلار به کانال بیست هزار تومان نیز بوجود نمی آید.

    وارداتی ها این روزها در جاده ای بی مقصد در بازار خودرو حرکت می کنند. مجلس به شدت به دنبال آزادسازی واردات خودرو و قوه قضاییه به شدت مخالف این موضوع است. تقابلی که بی شباهت به موضوع سند خودرو و برگ سبز نیست که در نهایت نمی توان نتیجه و حکم قطعی برای آن متصور شد. در شرایط کنونی نه می توان تاثیر قبل توجه توافق برجام روی نرخ دلار را پیشبینی کرد و نه احتمال آزادسازی واردات خودرو لذا با انتخاب نگاه خوشبینانه، تحرکات جدید بازار نشان دهنده امید عموم مردم به تحولات مثبت در آینده بازار خودروهای وارداتی است.

    خبرنگار: هیوا صیاد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو