فونیکسریمکسبهتام

با مشخص شدن قیمت رسمی تارا

تارا برای تغییر معادلات بازار خودرو می آید

عصر خودرو- هفته گذشته با صدور دعوتنامه برای نخستین سری از مشتریان خودرو جدید تارا، قیمت این خودرو مشخص شد. قیمت مبنای تارا در نسخه دنده ای ۲۹۰.۴۷۲.۹۰۰ میلیون تومان تعیین شده است که آن را در صف رقابت با خودروهای بسیاری در بازار قرار می دهد اما مهمترین نکته‌ای که باید انتظارش را داشته باشیم؛ رشد قابل توجه احتمالی قیمت آن در بازار به واسطه مزیت های متعددش است.

تارا برای تغییر معادلات بازار خودرو می آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بررسی های بازار خودرو نشان دهنده آن است که خودروهایی با قیمت کارخانه حدود 250 تا 300 میلیون تومان در نخستین عرضه به بازار تا 100 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند و بعضا با قیمتی روی مرز 450 میلیون تومان خرید و فروش شده اند اما این موضوع برای تارا متفاوت است چرا که تارا تنها یک خودروتازه وارد به حساب نمی آید بلکه این خودرو همراه با خود اولین های بسیاری را به بازار خودرو ایران معرفی می کند و همین مشخصه های برتری موجب رشد بیش تر قیمت آن خواهد شد و انتظار می رود در سری نخست آگهی های فروش این خودرو قیمت هایی تا 500 میلیون تومان نیز مشاهده شود.

    تارا جدیدترین محصول ایران خودرو و سدانی کاملا بومی بر پایه پلتفرم جدید و اختصاصی گروه صنعتی ایران خودرو است. این سدان بهینه، یکی از به روز ترین و مدرن ترین محصولات صنعت خودروسازی ایران و از معدود خودروهایی است که می تواند در زمینه تکنولوژی های ایمنی و برخی مشخصه ها با خودروهای وارداتی و مونتاژی رقابت کند. در صدر فهرست آپشن های ستاره جدید ایران خودرو تکنولوژی ESC یا سیستم کنترل الکترونیکی پایداری تارا را به نخستین محصول صنعت خودرو ایران بدل کرده که از چنین آپشنی بهره می برد. این سیستم با جلوگیری از انحراف خودرو در هر شرایطی تارا را از دیگر تولیدات صنعت خودرو کشور ایمن تر می کند. تارا همچنین علاوه بر تکنولوژی های متعدد ایمنی دیگر نظیر سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا ترمز کمکی، موفق به پاس کردن تست های ایمنی با استاندارد ECE اروپا شده که مجوز ورود خودروها به قاره سبز محسوس می شد و از طرف دیگر آلیاز مورد استفاده برای ساخت بدنه این خودرو در صنعت خودرو ایران کاملا جدید به حساب می آید و برای اتصال های ان برای نخستین بار از تکنولوژی جوش لیزری استفاده می شود که ضمن ارائه ظرافت و دقت بالاتر، اتصال‌های قوی تری از جوش های پیشین بوجود می آورد. با این حساب تارا به عنوان خودرویی ایمن، متفاوت از دیگر خودروها قدم به بازار می گذارد. در قدم بعد تارا یک خودرو مطمئن و متفاوت از نظر قوای محرکه است. در قلب این سدان تازه وارد نسل جدید پیشرانه TU5 با نام TU5P قرار دارد که به نوعی مدرن ترنی پیشرانه تنفس طبیعی خودروهای تولیدی در کشور به حساب می آید. حداکثر توان این پیشرانه به 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 144 نیوتون متر می رسد که از عمده خودروهای بازار با پیشرانه مشابه قدرت بیشتری ارائه می کند. این قدرت در همراهی با گیربکس 5 سرعته دستی شتاب 11.5 ثانیه‌ای را برای این سدان به ارمغان می آورد که حتی از برخی رقبای توربو این خودرو عدد پایینتری است . یکی دیگر از نقاط قوت تارا که می تواند آن را در کنار ایمنی بالا و قوای محرکه متفاوت به مهره ای پرتقاضا در بازار بدل کند مصرف سوخت تنها 7 لیتری آن در سیکل ترکیبی است.

    ستاره جدید ایران خودرو در بخش امکانات رفاهی و تکنولوژی نیز روی دست رقبایش بلند شده و به صورت استاندارد از کروز کنترل که آپشنی کاربردی است بهره می برد. نمایشگر لمسی با 4 بلندگو ، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و سیستم تهویه برقی از دیگر امکانات قابل توجه این خودرو است.

    بررسی روند واکنش بازار به یک خودروتازه وارد نشان داده است که خودروهایی که مزیت های تازه دارند در بازار بیش از دیگر خودروها مورد استقبال قرار می گیرند. همچنین خودروهای ورودی از صنعت خودرو به بازار تا پیش از تارا عموما بر پایه نخسه های پیشین ساخته می شدند اما تارا خودرویی جدید از پایه است و همین موضوع در تلفیق با مزیت های آن می تواند موجب افزایش استقبال در بازار شود.

    تارا به واسطه بهره گیری از پیشرانه با تنفس طبیعی و تکنولوژی جدید پمپ روغن متغیر، از نظر فنی خودرویی مطمئن نسبت به گزینه های توربو در بازار به حساب می آید. همچنین اشتراکات پایه پیشرانه این خودرو با پیشرانه TU5 اطمینان مالکان از فراوانی قطعات و تسلط در زمینه تعمیرات را افزایش می دهد در حالی که بسیاری از خودروهای تازه وارد چنین مشخصه هایی را ندارند. تارا از سیستم کمک برقی فرمان بهره می برد که روند رانندگی در سرعت های پایین را آسان و در سرعت های بالا مطمئن می کند.

    ستاره جدید ایران خودرو در مجموع مشخصه های صدرنشینی در فضای رقابت بازار را یکجا دارد. اطمینان و امنیت در همه بخش های تارا مورد توجه مهندسان ایران خودرو قرار گرفته است و به همین دلیل این خودرو می تواند به سرعت در بازار اوج بگیرد و احتمالا همین موضوع موجب افزایش محسوس قیمت آن نسبت به قیمت شرکتی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو