فونیکسریمکسبهتام

مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی

عصر خودرو-مشخصات فنی هوندا سیویک و تویوتا پریوس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹:۰۰
  • مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی
  • مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی
  • مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی
  • مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی
  • مقایسه هوندا سیویک با تویوتا پریوس+ مشخصات فنی

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هوندا سیویک با تویوتا پریوس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی هوندا سیویک:
هوندا سیویک، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال 2013 طراحی شد و در آن از یک موتور 4 سیلندر با 16 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 1798 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 139 اسب بخار در 6000 و 500 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 177 نیوتن متر در 4000 و 300 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 194 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 10.4 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 50 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به  استاندارد آلایندگی یورو 5 ، گیربکس 5 سرعته خودکار ، سیستم باز و بسته شدن درب خودرو با ریموت کنترل ، مجهز به سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت ECON ، شیشه‌های بالابر برقی ، صفحه نمایشگر دیجیتال 5 اینچی ، سیستم تهویه مطبوع خودکار ، مجهز به سیستم SVC ، سیستم DBW ، فرمان هیدرولیک تلسکوپی ، نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها ، سیستم ACE اشاره کرد.

این خودرو در مدل  LX دارای امکاناتی مانند رینگ 15 اینچی ، امکان تاشوندگی یکی از صندلی‌های عقب است و در مدل EX دارای کروز کنترل ، دوربین عقب ، رینگ 16 اینچی ، روکش چرمی فرمان ، امکان تاشوندگی صندلی‌های عقب با قابلیت تفکیک 60،40 درجه ، سانروف است.

معرفی تویوتا پریوس:
تویوتا پریوس، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال 2016 طراحی شد و در آن از یک موتور 4 سیلندر با 16 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو 1798 سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن 121 اسب بخار در 5000 و 200 دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو 142 نیوتن متر در 3000 و 600 دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده e،CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای آن 10.6 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک آن 43 لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به نمایشگر سیستم HV و ECO ، انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV ، چراغ عقب با طرح سه بعدی ، آنتن کوسه‌ای ، درب صندوق عقب با قفل برقی ، سیستم روشنایی DRL ، شیشه‌های ضد UV ، اسپویلر عقب ، رینگ‌های 15 اینچی ، تهویه مطبوع خودکار ، کروز کنترل ، فرمان برقی ، صفحه نمایشگر 4.2 اینچی برای اطلاعات خودرو ، شارژ بدون سیم تلفن همراه ، دوربین عقب ، رادار نقطه کور BSM ، سنسور پارک در عقب ، سیستم هشدار باد لاستیک‌ها TPMS اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط