فونیکسریمکسبهتام

طی یک هفته گذشته صورت گرفت

جهش قیمت در بازار خودرو علی رغم تعطیلی بازارهای رسمی

عصر خودرو- بررسی قیمت‌ خودروهای پرتیراژ دو خودروساز بزرگ داخلی در بازار نشان از شیب صعودی آن‌ها دارد؛ به گونه‌ای که پراید ۱۱۱ توقف تولید با چهار میلیون افزایش به ۱۳۸ میلیون تومان رسیده یا در محصولات ایران‌خودرو پژو پارس سال و پژو ۲۰۷ اتوماتیک هریک با هفت میلیون افزایش قیمت نسبت به یک هفته گذشته، بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؛ البته موج اصلی افزایش قیمت از یکی دو روز اخیر و به سبب محدودیت‌های کرونایی بازار رسمی و تعطیلی معاملات آغاز شده است.

جهش قیمت در بازار خودرو علی رغم تعطیلی بازارهای رسمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،   سه‌شنبه هفته گذشته بود که روند قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که همچنان بازار رسمی برای خرید و فروش خودرو تعطیل است اما همچنان روند صعودی قیمت‌ها ادامه داشته و طی روزهای اخیر تندتر هم شده است؛ بطور مثال از روز گذشته پراید 111 که از حدود یکسال گذشته دیگر تولید نمی‌شود و موجودی‌های بازار آزاد متعلق به نهایت چند ماه ابتدایی سال 1399 است، به یکباره چهار میلیون تومان گران‌تر شده و در حال حاضر 138 میلیون تومان قیمت دارد. البته که قیمت‌گذاری‌ها صورت می‌گیرد اما خریداری نیست!

    طبق بررسی‌های صورت گرفته از قیمت‌ها در بازار خودرو و مقایسه آن‌ها با قیمت‌ها در هفته گذشته، در پرتیراژهای گروه صنعتی ایران‌خودرو، سمند LX با افزایش شش میلیون تومانی 213 میلیون تومان قیمت دارد. البته بیشترین افزایش قیمت در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو متعلق به پژو پارس سال و پژو 207 اتوماتیک است که هریک با هفت میلیون افزایش قیمت به ترتیب امروز (سه‌شنبه) پژو پارس سال 250 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک 392 میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

    همانطور که اشاره شد پس از این دو محصول، سمند LX شش میلیون تومان و پس از آن دنا پلاس توربو دنده‌ای نسبت به هفته گذشته پنج میلیون افزایش قیمت داشته و به 375 میلیون تومان رسیده است. 

    دو محصول پژو 405 GLX و پژو 206 SD V8 هریک چهار میلیون تومان گران‌تر شده‌اند و اکنون پژو 405 GLX حدود 207 میلیون تومان و همچنین پژو 206 SD V8 نیز 277 میلیون تومان قیمت دارند.

    پژو 206 تیپ5 و دنا نیز هرکدام سه میلیون تومان افزایش قیمت داشته و امروز به ترتیب 265 میلیون  (پژو 206 تیپ 5) و 295 میلیون تومان (دنا) قیمت‌گذاری شده‌اند. البته در مواردی معدود پژو 206 تیپ 5 حدود 267 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است. 

    در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو محصولاتی همچون پژو 206 تیپ 2، رانا LX، رانا پلاس (1399) و هایما S7 توربو از ثبات قیمت نسبت به هفته گذشته برخوردار بوده‌اند. تنها پژو 207 دنده‌ای با سه میلیون تومان کاهش قیمت به 293 میلیون تومان رسیده است. 

    افزایش 1 تا 4 میلیون تومانی محصولات سایپا

    در محصولات پرتیراژ گروه خودروسازی سایپا نیز روند افزایشی قیمت‌ها دیده می‌شود.

    محصولات خانواده پراید علیرغم اینکه یکسال است خط تولیدشان متوقف شده است، همچنان در بازارآزاد موجود هستند و مشمول افزایش قیمت قابل توجه می‌شوند. طی یکی دو روز اخیر پراید 111 چهار میلیون تومان گران شده و از 134 میلیون به 138 میلیون تومان رسیده است!

    پراید 132 نیز تنها مدل 1398 آن در بازار وجود دارد هم دو میلیون تومان گران‌تر شده و امروز 121 میلیون تومان قیمت دارد.

    پراید 131 و تیبا نیز هر یک با افزایش یک میلیون تومانی قیمت در بازار آزاد مواجه شده و در حال حاضر به ترتیب سایپا 131 حدود 125 میلیون تومان و تیبا 132 میلیون تومان قیمت ارند.

    دیگر محصولات این خودروساز همچون ساینا، تیبا 2 و کوییک هم نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت نداشته‌اند و بر این اساس همچنان ساینا 147 میلیون تومان، تیبا 2 140 میلیون تومان و کوییک دنده‌ای 150 میلیون تومان قیمت‌ دارند.

    پراید وانت (سایپا 151) نیز به‌عنوان تنها بازمانده خانواده در حال تولید محصولات خانواده پراید 144 میلیون تومان قیمت دارد.

    کوییک R  نیز 160 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. 

    لازم به ذکر است همانطور که اشاره شد، قیمت‌های رسمی در نتیجه معاملات رسمی در واحدهای صنفی و نمایشگاه‌های رسمی به سبب تعطیلی محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد و قیمت‌های اعلامی برای محصولات و میزان نوسانات آن‌ها حاصل  بیشترین میزان آگهی‌های درج شده برای فروش است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو