فونیکسریمکسبهتام

قیمت بنزین در کره جنوبی به بالاترین سطح در ۳۳ ماه گذشته رسید

عصر خودرو- داده های شرکت ملی نفت کره جنوبی نشان می دهد قیمت خرده فروشی بنزین در این کشور برای نهمین هفته متوالی افزایش یافته است تا به بالاترین سطح در نزدیک به سه سال اخیر برسد.

قیمت بنزین در کره جنوبی به بالاترین سطح در ۳۳ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، متوسط ‌قیمت بنزین در سراسر کشور در هفته پنجم ژوئن 1600.9 وون (1.40 دلار آمریکا) به ازای هر لیتر بود که طبق اطلاعات ارائه شده توسط شرکت ملی نفت کره جنوبی (KNOC) مبلغ 13.5 وون از یک هفته قبل افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت بنزین برای اولین بار از نوامبر 2018 از سطح 1600 وون در این کشور فراتر رفته است.

    قیمت گازوئیل نیز هفته گذشته با 13.4 وون افزایش به هر لیتر 1398 وون رسید.

    شرکت ملی نفت کره جنوبی انتظار دارد با افزایش تقاضا در ایالات متحده، قیمت نفت در کره جنوبی نیز برای مدتی افزایش یابد و از آنجا که بزرگترین اقتصاد جهان از محاصره کرونا خارج شده، سطح ذخایر نفت را کاهش دهد.

    این شرکت گفت: تصمیم تاخیر درباره تولید نفت توسط سازمان کشورهای صادر کننده نفت و گروهی از تولیدکنندگان به رهبری روسیه و گفتگوهای طولانی مدت درباره تحریم های ایران نیز از دلایل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

    قیمت نفت در حال حاضر حدود 75 دلار در هر بشکه است که بیش از 40 درصد در سال جاری افزایش یافته است. افزایش بهای نفت نگرانی ها را در مورد تورم جهانی افزایش داده و بهبود اقتصادی بعد از بحران ویروس کرونا را با مشکل مواجه کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط