فونیکسریمکسبهتام

سردار رحیمی عنوان کرد؛

تشدید نظارت پلیس راه بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در تهران

عصر خودرو- رییس پلیس پایتخت از تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌ها و جاده‌های تهران بزرگ خبر داد.

تشدید نظارت پلیس راه بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی درباره نظارت پلیس راه تهران بزرگ بر ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: حدود نیمی از سفرهای اتوبوسی در کشور از تهران یا به مقصد تهران انجام می‌شود. همچنین چهار پایانه اتوبوسرانی در تهران داریم که این اتوبوس‌ها در آنها تردد دارند.

    وی ادامه داد: در همین راستا نیز دستور ویژه به پلیس راه صادر کردیم تا بر اساس آن نسبت به کنترل و مراقبت ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام شود. همچنین تاکید شد تا آموزش های بیشتر برای رانندگان و کمک رانندگان نیز ارائه شده و  مراقبت های فنی از همان مقصد و در پایانه‌ها انجام شود، تا خدایی ناکرده دیگر شاهد تکرار مواردی مشابه آنچه که برای اتوبوس سربازان و خبرنگاران رخ داد نباشیم. البته این دو اتوبوس هیچ کدام ارتباطی با تهران نداشتند. 

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در اجرای طرح برخورد با تخلفات ناوگان عمومی مسافربری نیز تاکنون با تخلفات ده‌ها دستگاه اتوبوس مسافربری برخورد شده و از ادامه سفر برخی از این اتوبوس ها نیز جلوگیری شده است.

    پیش از این سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: «آنچه که مشخص است این است که ناوگان اتوبوسی و به خصوص اتوبوس‌های بین شهری ما یک ناوگان فرسوده است و شاید بیش از 10 سال باشد که آنچنان اتوبوس جدیدی وارد این ناوگان نشده و باید این ها مورد نظر قرار بگیرد.» فرمانده ناجا با بیان اینکه «بایداز نظر زیرساخت اقدامات فنی خوبی صورت بگیرد»، افزود: «همه دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه های مربوطه و دستگاه‌های دارای مسئولیت در این زمینه باید بیشتر همت کنند و خودشان را مسئول کنند. روزانه اتوبوس‌هایی هستند که حتی مسافر هم دارند اما به دلیل نکات ایمنی همکاران ما مانع از حرکت آنها در پایانه و پلیس راه می‌شوند. ما عقب افتادگی در این خصوص داریم و امیدواریم که همه تلاش کنند و بتوانیم این تصادفات را به صفر برسانیم و کاهش دهیم.»

    به گزارش ایسنا، در روزهای چهارشنبه دوم تیرماه و پنجشنبه سوم تیرماه وقوع تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران که به ماموریتی با دعوت سازمان حفاطت محیط زیست رفته بود و نیز تصادف اتوبوس حامل سربازان موجب به فوت مهشادکریمی، خبرنگار ایسنا، ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و پنج سرباز معلم شد. حادثه ای که پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا «بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده 129 و 130 آیین نامه راهور)» و «بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک» را به عنوان دلیل وقوع حادثه برای اتوبوس خبرنگاران و «بی‌مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده 54 و 98 آیین نامه راهور)» و « بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی» را به عنوان دلایل وقوع حادثه برای اتوبوس سربازان اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو