فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشخصات فنی و توانمندی های رانا پلاس

سدان با کیفیت و به‌روز بازار ایران

عصر خودرو- رانا پلاس، نسلی جدید از دومین خودرو ملی ایران است که مزایای متعدد آن در پس بازی های بازار خودرو از چشم بسیاری از مشتریان مغفول مانده است.

سدان با کیفیت و به‌روز بازار ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، رانا پلاس؛ با سطح بالایی از داخلی سازی خودرویی قابل اطمینان از نظر هزینه ها و تامین قطعات در بازار و در مقایسه با دیگر رقبا است که با بهره گیری از قوای محرکه قدرتمند و امکانات مورد نیاز یک خانواده ایرانی، رانندگی ایمن و قابل توجهی را ارائه می کند و گارانتی 3 سال یا 50 هزارکیلومتری آن از بسیاری از خودرو های رقیب با گارانتی دو ساله بهتر است و اطمینان بیشتری برای خریداران ایجاد می کند. در این مطلب مشروح ملاقات و تجربه رانندگی با رانا پلاس برای آشنایی بیشتر با این خودرو پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

    در اولین دیدار با رانا پلاس، تغییرات چراغ های جلو و عقب با طراحی جدید و جلوپنجره با طرح جدید هویت جدید این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی را به شما گوشزد می‌کند. زمینه تیره چراغ های جلو و مجهز شدن به دی لایت یا چراغ روشنایی در روز تاثیر بسزایی در این هویت سازی جدید داشته و ترکیب قابل توجهی را بوجود آورده است. آینه‌های جانبی با راهنما و طراحی جدید نیز کمک بسزایی به زیبایی رانا پلاس کرده اند. رانا پلاس به عنوان یک سدان 4.3 متری گزینه ای ایده آل برای تردد های روزمره شهری و حتی مسافرت برای خانواده ها است. این خودرو با وزن بسیار کمتر از عمده رقبا و قوای محرکه قدرتمند، یکی از پرشتاب‌ترین سدان های موجود در بازار است که می تواند گزینه ای ایده‌آل از همه لحاظ به حساب بیاید.

    برای تجربه رانندگی با این خودرو وارد کابین شدیم که تغییرات معدود اما قابل توجهی دارد. در قدم نخست تغییر صندلی‌ها به صندلی های مشابه 207i ، تغییر فرم رودری ها، تغییر فرمان به مدل Dشکل مشترک با 207i همچنین زمینه طرح فیبرکربنی کنسول میانی جلب توجه می کند. همچنین سیستم صوتی این خودرو به نسخه بدون CD و با ورودی USB و امکان اتصال به بلوتوث تغییر یافته که بسیار کاربردی تر از نسخه های پیشین است. کلید های کنترلی روی فرمان جدید در رانا پلاس امکان کنترل آپشن های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد به گونه که کلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان قابل دسترسی است.

    این سدان 1.1 تنی، با پیشرانه TU5 به حجم 1.6 لیتر و حداکثر توان 105 اسب بخار در کنار 142 نیوتون متر گشتاور یکی از چابک ترین سدان های شهری کنونی بازار خودرو ایران است که برای انتقال قدرت به محور جلو از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می کند و با مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 7 لیتر در زمره کم مصرف ترین سدان های بازار قرار می گیرد. همچنین مصرف جاده ای حدود 5 لیتری رانا پلاس از دیگر نقاط قوت این سدان است که در کمتر خودرو رقیبی به چشم می خورد. گیربکس 6 سرعته دستی جدید ایران خودرو که در آینده روی این خودرو نصب خواهد شد با یک دنده بیشتر از گیربکس های پیشین، موجب کاهش دور موتور بخصوص در سرعت های بالا می شود که در نهایت به کاهش محسوس مصرف سوخت کمک می کند و شتابگیری در این مدل بهتر از نسخه های مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی است. رانا پلاس همچنین با بهره گیری از این گیربکس، امکان رانندگی بهینه در بزرگراه های شهری با سرعت مجاز حداکثر 80 کیلومتر بر ساعت را فراهم می کند چرا که در گیربکس های 5 سرعته، این سرعت چیزی بین دنده 4 و 5 بود که موجب فزایش دور موتور روی دنده 4 و در نتیجه افزایش مصرف سوخت می شد اما گیربکس 6 سرعته با رفع این مشکل، امکان رانندگی با حداقل دور موتور را فراهم می کند.

    رانا پلاس یکی از ایده آل ترین سدان های بازار برای خانواده‌ها است که مزیت های آن آنگونه که باید شناخته نشده است. این خودرو تا کنون در ارزیابی های کیفی در زمره با کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل و جایگاهی مشابه تندر90 قرار می‌گیرد و از طرف دیگر علاوه بر کلیات آپشن‌ها و مشخصات فنی، جزئیاتی در این سدان رعایت شده که در عمده رقبا بخصوص رقبای چینی آن به چشم نمی‌خورد. عایق بندی کابین و همچنین نصب عایق در موتور از جمله این توجه به جزئیات است. رانا پلاس همچنین با بهبود های متعدد در کابین از جمله تغییر صندلی ها و فرمان و افزوده شدن آپشن های متعدد می تواند تمامی نیاز های یک راننده را برطرف کند در حالی که بسیاری از سدان های مشابه آن با چنین قیمتی حتی در بازار دست دو چنین امکاناتی را ارائه نمی کنند. رانا پلاس با سطح قیمتی نسبتا پایین تر از خودروهای مشابه، پیشرانه ای مطمئن و قدرتمند در کنار سطح قابل توجهی از امکانات را به عنوان یک خودرو ملی ارائه می کند که در ترکیب با گارانتی 3 ساله آن و همچنین فراوانی قطعات، این خودرو را به انتخابی ایده آل بدل می‌کند.توقف در رانا پلاس با اتکا به سیستم های ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز های دیسکی جلو با توجه به وزن کم این خودرو مطمئن و ایمن است. مانور‌پذیری این خودرو نیز به دلیل توزیع مناسب وزن، طراحی ارگونومیک بدنه و سیستم فرمان مناسب و قابل اطمینان است. رانا پلاس گزینه ای مناسب، به روز و خاص در بازار خودرو است که در گام نخست بر پایه کیفیت به عنوان یک خودرو کاملا بومی بنا شده و مجموعه کاملی از امکانات را با قیمتی مناسب پیش روی مشتریان قرار می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو