فونیکسریمکسبهتام

آمریکا در تولید خودروی الکتریکی از چین و اروپا عقب افتاده است

عصر خودرو- انجمن بین‌المللی حمل و نقل پاک در مطالعه جدید خود گزارش داد آمریکا در تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی در سرزمین خود نسبت به چین و اروپا بیش از پیش عقب افتاده است.

آمریکا در تولید خودروی الکتریکی از چین و اروپا عقب افتاده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر ، انجمن بین‌المللی حمل و نقل پاک، آی‌سی‌سی‌تی، در مطالعه جدید خود گزارش داد آمریکا در تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی در سرزمین خود نسبت به چین و اروپا بیش از پیش عقب افتاده و این فاصله از 2017 تا 2020 بزرگ‌تر شده است.

    طبق این مطالعه بیش از 10 میلیون خودروی الکتریکی شخصی بین 2010 تا 2020 در جهان تولید شده است. در سال 2017 آمریکا 20 درصد از خودروهای الکتریکی تولید شده در جهان را تولید کرده بود، در حالی که در سال 2020 سهم آمریکا از خودروهای الکتریکی تولید شده در جهان به 18 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در همین بازه سهم چین و اروپا از این تولیدات بیشتر شده است.

    آی‌سی‌سی‌تی در گزارش خود عامل این تفاوت را سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها برای تشویق مردم به استفاده از خودروهای الکتریکی اعلام کرده است.

    داده‌ها نشان می‌دهد در بازه 2010 تا 2020 چین بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان بوده و 44 درصد از کل تولید آنها را به عهده داشته است. در این دهه چین 4.6 خودروی الکتریکی تولید کرده و فروخته است.

    اتحادیه اروپا در بازه 2010 تا 2020 بیش از 25 درصد تولید خودروهای الکتریکی جهان را به عهده داشته است. این اتحادیه 2.6 میلیون خودروی الکتریکی تولید کرده و 3.2 میلیون خودروی الکتریکی را در مرزهای خود به فروش رسانده است. به این ترتیب اتحادیه اروپا یک واردکننده خالص خودروی الکتریکی بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم