فونیکسریمکسبهتام

مطابق آمارهای وزارت صنعت اعلام شد؛

رشد ۱۱.۲ درصدی تولید خودرو در ۲ ماهه اول سال جاری

عصر خودرو- مطابق آمارهای دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه خودروسازان داخلی ۱۴۰ هزار و ۷۵۹ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۱.۲ درصدی نشان می‌دهد.

رشد ۱۱.۲ درصدی تولید خودرو در ۲ ماهه اول سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، 92 درصد از مجموع تولیدات دو ماهه امسال مربوط به خودروهای سواری بود.

    در این مدت 129 هزار و 596 دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با دو ماهه پارسال رشد 10.5 درصدی داشته است.

    پس از خودروهای سواری، تولید وانت با 9 هزار و 971 دستگاه (معادل هفت درصد) تولیدات، رکورد دار بود. در این زمینه خودروسازان داخلی نسبت به دو ماهه پارسال رشد 18.8 درصدی ثبت کردند.

    تا پایان اردیبهشت‌ماه همچنین 25 دستگاه ون (افت 56.1 درصدی)، 99 دستگاه میدل‌باس و مینی‌بوس (رشد 11.2 درصدی)، 110 دستگاه اتوبوس (افت 25.2 درصدی) و  958 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده (رشد 60.5 درصدی) توسط خودروسازان تولید شد.

    تولیدات اردیبهشت‌ماه

    برپایه این آمارها، جمع تولید خودروسازان در اردیبهشت‌ماه امسال 79 هزار و 788 دستگاه بوده است که در هم‌سنجی با سال گذشته افت 21.4 درصدی نشان می‌دهد.

    تولیدات ایران‌خودرو و سایپا

    بررسی آمارهای دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 132 هزار و 663 دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا است.

    به این ترتیب، این دو خودروساز در مجموع 94.2 درصد کل خودروهای تولیدی کشور را در دو ماهه ابتدایی امسال تولید کردند.

    در این بین سایپایی‌ها یا همان نارنجی‌پوشان جاده مخصوص با تولید 66 هزار و 694 دستگاه خودرو و ثبت رشد 24.3 درصدی نسبت به دو ماهه پارسال، عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آنِ خود کردند.

    تولید ایران‌خودرویی‌ها یا همان آبی‌پوشان جاده مخصوص در این مدت اندکی کمتر از رقیب دیرینه‌شان بود و توانستند 65 هزار و 969 دستگاه خودرو تولید کنند که در هم‌سنجی با پارسال 1.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    تولیدات سایپایی‌ها در این مدت شامل 58 هزار و 523 دستگاه سواری، هشت‌هزار و 107 دستگاه وانت و 64 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده بود.

    همچنین تولیدات ایران‌خودرویی‌ها مشتمل بر 65 هزار و 300 دستگاه سواری، یک دستگاه وانت، 97 دستگاه مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس و 571 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده بود.

    به گزارش ایرنا، بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1400 حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.

    با توجه به تولید 984 هزار و 200 دستگاه انواع سواری و وانت در سال 99، رشد 21.9 درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.

    پیشتر «محسن صالحی‌نیا» معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل ایدرو عنوان‌کرد: صنعت خودروسازی در مسیر قابل قبولی رو به بهبود است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو