فونیکسریمکسبهتام

رشد ۳ درصدی تولید تایر خودرو در ۲ ماهه نخست امسال

عصر خودرو- بررسی آمار عملکرد کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه حاکی از تولید ۴۰ هزار و ۶۱۹ تن تایر انواع خودرو و رشد سه درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

رشد ۳ درصدی تولید تایر خودرو در ۲ ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این میزان تولید مشتمل بر سه میلیون و 788 هزار و 117 حلقه تایر است که از نظر تیراژ تولید نیز در این مدت رشد چهار درصدی نشان می‌دهد.

    برپایه این گزارش، در دو ماهه نخست امسال بیشترین میزان تولید را تایرهای سواری (با 58.9 درصد وزنی و 87.2 درصد تعداد حلقه) به خود اختصاص دادند که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال 99 رشد پنج درصدی و چهار درصدی نشان می‌دهد.

    در این مدت 271 هزار و 931 حلقه تایر وانتی با وزن چهار هزار و 198 تن در کشور تولید شد که به ترتیب حاکی از رشد 18 درصدی و 16 درصدی است.

    مجموع تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه با رشد چهار درصدی وزنی و 2 درصدی از نظر تعداد حلقه همراه بود، به‌طوری که کارخانجات توانستند 130 هزار و 208 حلقه از این تایرها به وزن هشت‌هزار و 494 تن تولید کنند.

    در دو ماهه نخست امسال همچنین 444 تن تایر کشاورزی سبک (افت 34 درصدی)، 2‌هزار و 874 تن تایر کشاورزی سنگین (کاهش سه درصدی) و 669 تن تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی (افت 35 درصدی) در کشور تولید شد.   

    تولید سایر محصولات

    برپایه این گزارش، در دو ماهه ابتدایی امسال یک میلیون و 200 هزار و 428 حلقه تایر دوچرخه و موتور به وزن 2‌هزار و 474 تن تولید شد که به ترتیب از نظر تعداد و وزن رشد 75 درصدی و 62 درصدی داشته است.

    در این مدت تولید تیوب نیز رشد داشت، به‌طوری که حاصل کار کارخانجات در این زمینه تولید یک میلیون و 946 هزار و 154 حلقه تیوب به وزن یک‌هزار و 456 تن بود که به ترتیب حاکی از رشد 9 درصدی و 13 درصدی است.

    تا پایان اردیبهشت‌ماه همچنین 417 هزار و 589 حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن 761 تن در کشور تولید شد.

    به گزارش ایرنا، صنعت تایرسازی کشور با وجود تداوم تحریم‌ها و شرایط پاندمی کرونا و همچنین برخی محدودیت‌های داخلی، در مجموع سال پر رونق و موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت، سالی که با رکوردشکنی در تولید و ورود به برخی عرصه‌های جدید همراه شد.

    تایرسازی از جمله صنایع موفق کشور در سال 99 بود که شعار «جهش تولید» مد نظر رهبر معظم انقلاب را به خوبی اجرایی کرد.

    در این زمینه شاهد شکستن رکوردهای تولید در تولید انواع تایر بودیم و برای نخستین بار تایرسازان از مرز 25 میلیون حلقه تولید عبور کردند.

     

    خرید آنلاین انواع لاستیک با نرخ شرکتی و دولتی به همراه بالانس و نصب در محل - هایپرتایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو