فونیکسریمکسبهتام

پورشه ۲۰۲۲ ۹۱۱ GT۳ PDK یکی از قدرتمندترین خودروهای دنیا

عصر خودرو - نسخه GT۳ پورشه ۹۱۱ از زمان معرفی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، همیشه یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین نسخه‌های ۹۱۱ در تاریخچه این خودرو به شمار رفته است.

پورشه ۲۰۲۲ ۹۱۱ GT۳ PDK یکی از قدرتمندترین خودروهای دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری« عصر خودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه 911 GT3 با موتور تنفس طبیعی و اجزای الهام گرفته از اتومبیل‌های مسابقه‌ای، بهینه شده است. پورشه با سیستم تعلیق جلوی کنترل و یک بال عقب غیرمعمول که به جای پایین در قسمت فوقانی نصب شده ، 911  را بهبود بخشیده است.

نسخه GT3 پورشه 911 از زمان معرفی در سال 1999 تاکنون، همیشه یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین نسخه‌های 911 در تاریخچه این خودرو به شمار رفته است. GT3 همچنین تنها 911 است که توربوشارژ نمی‌شود و صدا‌های هیولایی 502 اسب بخاری 4.0 لیتری  آن دارای شرایط الهام بخشی است.

این قدرت توسط گیربکس اتوماتیک هفت سرعته تله پاتیک PDK یا جعبه دنده شش سرعته دستی منتقل می شود. به لطف نصب بی نظیر سیستم تعلیق  2022، 911 GT3 دارای یک سواری فوق العاده انعطاف پذیر، البته محکم و فرمان باورنکردنی است که تنها برخی از دلایل نشاط آور بودن آن در رانندگی است.

همانند نسل گذشته، پورشه در نهایت سه نسخه کمی متفاوت از GT3 را ارائه می‌دهد. گفته شد در 911 GT3 یک پیشرانه 4.0 لیتری  تنفس طبیعی وجود دارد که 502 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور اساساً با پیشرانه 911 اسپیدستر آزمایش شده قبلی که به 9000 دور در دقیقه می‌چرخد، یکسان است.

گفتیم GT3 جدید هم هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه (با نام خانوادگی PDK) و هم دستی شش سرعته را ارائه می‌دهد، نمونه مجهز PDK که از آن استفاده شده، به خوبی خود را به نمایش گذاشت. قابل توجه‌ترین ارتقا عملکرد در GT3، سیستم تعلیق جلوی کنترل آن است که از نسخه اتومبیلرانی الهام گرفته شده و اولین نمونه برای تولید 911 است.

سیستم سرگرمی موجود در 911 معمولی به نسخه GT3 راه پیدا می‌کند. این بدان معناست که یک صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی در مرکز داشبورد ساکن است و با برخی کنترل‌های فیزیکی روی فرمان و همچنین کنسول مرکزی تکمیل می‌شود. از ویژگی‌های اتصال پورشه می‌توان به Apple CarPlay بی سیم و نقطه اتصال Wi-Fi اشاره کرد. همچنین گزینه‌ای برای ارتقا به استریو Bose وجود دارد.

فضای داخلی GT3 با طراحی تمیز و چیدمان ساده‌ای که ادای احترام به تکرار گذشته اتومبیل اسپرت فوق العاده پورشه را می‌دهد، شباهت زیادی به بقیه محصولات 911 دارد. با این وجود، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های منحصر به فرد در سراسر کابین وجود دارد. پشت آمپری GT3 هنوز دارای یک دور سنج آنالوگ برجسته است که در کنار نمایشگر‌های دیجیتال قرار دارد، اما حالت GT خاصی دارد که تمام اطلاعات مهم را مستقیماً روی نمایشگر‌های اطراف تاچ مرکزی قرار می‌دهد.

مدل‌های دارای جعبه دنده اتوماتیک همچنین یک دسته از شیفت دستی که جایگزین شیفت کنسول میانی مرکزی هستند را دارد. پورشه همچنین بیش از یک سبک از صندلی‌های جلو را ارائه می‌دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو