فونیکسریمکسبهتام

۲۰۲۲ Q۴ e-tron؛ شاسی بلند برقی از آئودی با ۲۹۵ اسب بخار قدرت

عصر خودرو - شاسی بلند e-tron سایز متوسط​​، کوچکتر از Q۴ و کراس اوور جمع و جور بنزینی Q۵ آئودی است که حدود ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

۲۰۲۲ Q۴ e-tron؛ شاسی بلند برقی از آئودی با ۲۹۵ اسب بخار قدرت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آئودی آرزو‌های بزرگی در فضای لوکس وسایل نقلیه الکتریکی دارد و شاسی بلند اسپرت بک 2022 Q4 e-tron  یکی از این آرزوهاست. شاسی بلند e-tron سایز متوسط​​، کوچکتر از Q4 و کراس اوور جمع و جور بنزینی Q5 است.

در حالی که پیشرانه پایه این خودرو، یک موتور الکتریکی با قدرت 201 اسب بخار و یک باتری 77.0 کیلووات ساعتی است، تنظیم قدرتمندتر 295 اسب بخاری با موتور چهار چرخ اختیاری است. گفته می‌شود بسته باتری برای هر بار شارژ حداکثر 482 کیلومتر برد رانندگی دارد. مدل‌های Q4 e-tron با فروش SUV‌های برقی جمع و جور دیگر مانند تسلا مدل Y و ولوو XC40 شارژ می‌شوند.

انتظار می‌رود تا پایان سال 2021،  Q4 e-tron را در نمایندگی‌های آئودی ببینیم. Q4 e-tron و Q4 e-tron Sportback مدل‌های کاملاً جدیدی برای سال 2022 هستند؛ آن‌ها به SUV‌های بزرگتر e-tron و سدان e-tron GT در سری وسایل نقلیه الکتریکی که آئودی رشد سریع دارد، می‌پیوندند.

تنظیمات پیشرانه پایه 40 نامیده می‌شود و از یک موتور الکتریکی با قدرت 201 اسب بخار و درایو چرخ عقب تشکیل شده است. این همان تنظیماتی است که در Volkswagen ID.4 مکانیکی مشابه وجود دارد که در 7.6 ثانیه در مسیر تست به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

با داشتن یک موتور الکتریکی که به هر محور نیرو می‌دهد، پیشرانه‌های تمام چرخ Q4 e-tron 50 و Q4 e-tron Sportback 50، حدود 295 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نتیجه زمان صفر تا 100 کیلومتر 6.2 ثانیه است. این سرعت به سرعت آئودی Q5 SUV بنزینی نمی رسد، اما در مقایسه با سایر کراس اوور‌های لوکس جمع و جور مجهز به بنزین هنوز سریع است.

سیستم تعلیق تطبیقی ​​باید حرکت را روان نگه دارد. EPA هیچ برآوردی از مصرف سوخت هیچ یک از مدل‌های Q4 e-tron منتشر نکرده است، اما انتظار داریم آن‌ها با سایر SUV‌های برقی مانند Jaguar I-Pace و Tesla Model X رقابت کنند.

فضای داخلی از جدیدترین و بهترین گجت‌های آئودی بهره برده است. کابین Q4 e-tron شبیه آنچه در سایر آئودی‌ها موجود است و همچنین دارای چند ویژگی منحصر به فرد مانند فرمان مربع با کنترل‌های حساس به لمس و انتخاب دنده سوئیچ تعویض است. اگرچه کانسپت Q4 e-tron دقیقاً به صورت چهار نفره به نمایش درآمد، نسخه تولیدی صندلی پنج نفره را ارائه می‌دهد.

Q4 e-tron آخرین نسخه سیستم Audi’s MMI را خواهد داشت. یک صفحه نمایش 10.3 اینچی دیجیتال استاندارد است و یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی 10.1 اینچی بزرگ جهت دسترسی راحت‌تر به منو‌ها و ویژگی‌های مختلف آن به سمت درایور زاویه دارد. آئودی همچنین یک نمایشگر با ویژگی واقعیت افزوده ارائه می‌دهد که می‌تواند اطلاعاتی مانند دستورالعمل‌های ناوبری یا هشدار‌های کمک راننده را ارائه دهد. ما انتظار داریم یک نقطه اتصال Wi-Fi و شارژ بی سیم برای تلفن‌های هوشمند سازگار نیز ارائه شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو