فونیکسریمکسبهتام

رانا پلاس، کیفیت ناب تندر

عصر خودرو- خودروی رانا دومین برند ملی ایران خودرو، نشان دهنده دانش، توانایی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید خودرویی مناسب اقشار مختلف جامعه ایرانی و جوانان می‌باشد.

رانا پلاس، کیفیت ناب تندر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»؛ تولید خودرو رانا از سال 1391 در ایران خودرو آغاز گردید و شرکت ایران خودرو در راستای تعهدات خود مبنی بر ارائه خودروهای باکیفیت ، اقدام به  تعریف پروژه‌های کیفی متعدد جهت ارائه خودرویی در رده کیفی تندر پلاس نمود. در نهایت در سال 99 اولین گروه از تولیدات خودروی رانا پلاس را با تغییراتی قابل توجه و چشمگیر ، تحویل متقاضیان نمود. با استناد به آمار مراجعات پائین به نمایندگی ها در سراسر کشور جهت دریافت خدمات در دوره گارانتی، اینک می توان با افتخار خودروی راناپلاس را در رده باکیفیت ترین محصولات ایران خودرو قلمداد نمود.

    علاوه بر موضوعات کیفی، این  خودرو دارای آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده(تلسکوپی)، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطع خودکار سوخت، جلو پنجره طرح جدید، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)، مجموعه داشبورد (بهبود گرین)، مجموعه کنسول میانی یکپارچه، مجموعه رودری‌های جدید، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار کمربند و آنتن اکتیو  می‌باشد که همگی در راستای القای راحتی ناب برای مشتریان گرامی طراحی و اجرا گردیده است.
    از طرفی هزینه‌های تعمیر و نگهداری این خودرو به دلیل داخلی‌سازی با استانداردهای کیفی بالا، پائین‌تر از خودروهای سدان مشابه می‌باشد.
    موضوع مهم دیگر، اطمینان شرکت ایران خودرو از کیفیت این محصول است به گونه ای که برای این خودرو ، سه سال ( یا 50 هزار کیلومتر کارکرد) گارانتی در نظر گرفته است و این موضوع در مقایسه با گارانتی دو ساله اغلب محصولات حتی در مقایسه با محصولات با کیفیتی همچون تندر بسیار قابل تامل می‌باشد.
    در سال 1400 ایران خودرو در نظر دارد با تغییر قوای محرکه این محصول حس رانندگی بهتر را در این محصول افزایش دهد بنابراین موتور ارتقاء یافته و گیربکس شش دنده و سقف شیشه‌ای برای افزایش لذت رانندگی بر روی این خودرو پیاده سازی و نصب گردیده که این تغییرات قطعاً بر محبوبیت این محصول نزد مشتریان تاثیر زیادی خواهد داشت. موتور به کار رفته بر روی این محصول از نوع TU5P می‌باشد که نسبت به موتور فعلی توان و عملکرد بهتری داشته و در مقایسه با موتور TU5 به فناوری CVVT یا همـان زمـان‌بنـدی متغیـر سـوپاپ‌هـا مجهـز مـی‌باشـد کـه علاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن نیز افزایش پیدا کرده است و با داشتن آپشن‌های رفاهی متنوع، لذت رانندگی مضاعفی را برای رانندگان فراهم می‌نماید .

    همچنین گیربکس این خودرو اولین گیربکس 6 دنده تولید شده در کشور می باشد که به دست توانمند تلاشگران این شرکت تولید شده و برای اولین بار است که خودروی سواری با گیربکس6  دنده در کشور عرضه می شود. بدون شک هر چـه تعـداد دنـده هـا در یـک گیـربکس افـزایش پیـدا کنـد، قابلیـت جدیـدی در اختیـار راننـده قرار می دهد، دنده ششـم در گیـربکس جدیـد شـرکت ایـران خـودرو، وظیفـه پـایین نگـاه داشـتن دور موتـور، کـاهش مصـرف سـوخت و کـاهش فشـار روی موتـور در سـرعت‌های بـالا و در نتیجـه افـزایش عمـر پیشرانه را به همراه خواهد داشت.

    تجربه رانندگی
    اما اکنون پس از گذشت  چند سالی  از عرضه رانا، ایران‌خودرو تصمیم گرفته برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار و همچنین بروزرسانی سبد محصولات خود، رانا را با تغییرات تازه‌ای به بازار عرضه کند. این پروژه با نام راناپلاس معرفی شد. طراحی ظاهری خودرو یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب خریداران به‌شمار می‌رود. همچنین این موضوع درکنار کیفیت و عملکرد قابل قبول خودرو، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در موفقیت یک خودرو داشته باشد. بر این اساس می‌توان گفت که گروه صنعتی ایران‌خودرو رانا پلاس را به بازار معرفی کرد.  از بارزترین تغییرات اعمال شده در ظاهر این خودرو می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. در واقع این مهم‌ترین تغییری است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها مجهز به سیستم روشنایی در روز (دی‌لایت) شده‌اند و با گرافیک داخلی مشکی رنگ، چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته‌اند. همچنین جلوپنجره جدید از دیگر تغییرات در این قسمت است.اما در نمای جانبی شاهد اضافه شدن آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما و دستگیره‌های در زه جانبی همرنگ بدنه هستیم. در نمای عقب نیز تنها تغییر صورت گرفته به چراغ‌های خطر با گرافیک داخلی جدید ختم می‌شود.
    کابین ‌به‌روزرسانی شده
    با ورود به کابین رانا پلاس ممکن است در لحظات ابتدایی متوجه تغییرات اعمال شده نشد، اما با کمی دقت می‌توان دریافت که تریم داخلی این خودرو دستخوش تغییراتی از جمله طرح فیبر کربن کنسول میانی، مجموعه صندلی‌های پژو 207i و غربیلک فرمان مشابه به 207i شده است. همچنین امکانات رفاهی جدیدی از جمله کروز کنترل، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه‌های جلوی و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی و … از جمله مواردی است که به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه شده است.

    زمانی که پشت فرمان رانا پلاس می‌نشینید، یک حس خوب به راننده می هد ، برای شروع همزمان با فشردن پدال گاز شتاب اولیه مناسبی از خودرو احساس می‌شود که با توجه به ابعاد و وزن خودرو، می‌توان گفت کشش مناسبی دارد و می‌تواند از پس نیازهای بسیاری از مصرف‌کنندگان برآید.
    نتیجه گیری
    در پایان باید گفت که این محصول به خودی خود با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مناسبی که دارد بهترین محصول برای خانواده های ایرانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط