فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس:

مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

عصر خودرو- رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ برنامه، طرح و دستور کاری برای افزایش نرخ بنزین و سایر فرآورده های نفتی در مجلس و کمیسیون انرژی وجود ندارد و به شایعات در این حوزه نباید دامن زد.

مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حسین حسین‌زاده گفت: بدون شک هر گونه تصمیم و طرحی در زمینه بنزین که تاثیر مستقیم بر اقتصاد، معیشت و زندگی روزمره مردم و سفره آنها دارد باید با نظارت دقیق و رویکردی کارشناسانه و با نگاه عالمانه و دقیق باشد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه موضوع گرانی بنزین راه حلی نیست که مجلس با آن موافقت کند، افزود: کمیسیون انرژی و کمیته مربوطه اجازه نخواهد داد در چنین شرایط سخت اقتصادی باری دیگر بر مشکلات مردم افزوده شود و حداقل اینکه تا 6 ماه آینده هیچ برنامه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دستور کار مجلس و دولت قرار ندارد.
    حسین زاده به این نکته نیز اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران هم اینک روزانه بالای 20 میلیون لیتر صادرات بنزین دارد و سال گذشته نیز به باشگاه صادرکننده بنزین در دنیا پیوسته است وهچ توجیه منطقی برای گران شدن بنزین وجود ندارد.
    نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما باید به جای افزایش حامل‌های انرژی و بنزین و فرآورده های نفتی همچون بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال روش‌های نوین و جایگزین برای استفاده بهینه و افزایش میزان بهره وری از این ظرفیت های عظیم باشیم.
    حسین زاده تصریح کرد: یکی از راه های مهم این است که باید به جای سوخت های فسیلی به سمت سوخت های جایگزین و تجدید پذیر و مطمئن گام برداریم.

    مجلس، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

    عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، نیروگاه‌های اتمی خود را به دلیل هزینه‌های سنگین آنها تعطیل می‌کنند چون تولید برق در نیروگاه اتمی به ازای هر کیلو وات ساعت بین 130 تا 150 دلار هزینه در پی دارد.
    حسین زاده با تاکید بر اینکه اقتصاد بدون نفت به معنای تعطیل کردن بخش نفت در اقتصاد نیست، گفت: درآمدهای حاصل از فروش فرآورده های نفتی می‌تواند موتور پیشران توسعه در سایر حوزه ها از جمله کشاورزی، صنعت و حتی خدمات نیز باشد.
    این نماینده مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: نگاه و سیاست راهبردی که متخصصان، کارشناسان و دلسوزان در حوزه اقتصاد همواره روی آن تاکید دارند این است که نفت و این سرمایه عظیم که از عمق چهار هزار و 171 متری زمین اکتشاف و استخراج می شود باید از خام فروشی صرف خارج شود.
    وی توسعه صنایع وابسته به حوزه نفت و انرژی به عنوان یکی از سیاست ها و راهبردهای منطقی برای کاهش خام فروشی نفت را یادآور شد و افزود: توسعه پتروشیمی ها از آنجا که خوراک اصلی آنها نفت و فرآورده های آن است  از مهمترین شاخص های مهم و تصمیم گیری های راهگشا در این راستا است .
    حسین زاده گفت: تاکنون در حوزه صنایع بالادستی مربوط به پتروشیمی ها کارهای بزرگ و توسعه مدارانه انجام شده و هم اینک حدود 60مجتمع بزرگ پتروشیمی در این حوزه در سطح کشور در حال فعالیت است که سالانه چیزی حدود 70 میلیون تن میزان تولید آنهاست؛ حتی با توجه به افق توسعه‌ای کشور از جهش اول و دوم در این حوزه که پایان 1400 است عبور خواهیم کرد و جهش سوم که تا پایان 1404 پیش بینی شده است را نیز آغاز می‌کنیم اما در حوزه صنایع پایین دستی که می تواند تا حد زیادی از فروش نفت به صورت خام جلوگیری کند همچنان ضعف داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط