فونیکسریمکسبهتام

اکورا TLX Type S؛ طراحی موفق یک سدان سطح بالا و باکیفیت +عکس

عصر خودرو- نام اکورا در صنعت خودروی ژاپن اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد زیرا برندی است که قواعد و فرهنگ چشم بادامی ها در تولید خودرو را با تحولات عمیقی مواجه ساخت!

اکورا TLX Type S؛ طراحی موفق یک سدان سطح بالا و باکیفیت +عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، تا پیش از معرفی اکورا، اولویت اصلی ژاپنی ها در تولید خودرو ارائه محصولاتی کیفی با حداقل هزینه بود یعنی خودروهایی ارزان که دوام بالایی داشته باشند. طبیعتا این رویکرد بطور اتوماتیک موجب حذف بخشی از فاکتورها بویژه در زمینه طراحی می شد اما با ورود اکورا به عنوان برند لوکس کمپانی هوندا عملا شرایط جدیدی شکل گرفت تا مفهوم خودروی لوکس با شاخص قیمت رقابتی به زبان نیهونگو نیز ترجمه شود.

اکورا فعالیت خود را در سال 1986 آغاز کرد و از همان ابتدا محصولات خود را در آمریکا، کانادا و هنگ کنگ عرضه کرد. در سال 2004 دامنه فعالیت برند افزایش یافت و محصولاتش به مکزیک صادر شد بدنبال آن در سال  2006 وارد بازار چین و در سال 2008 به روسیه نیز راه یافت.

بدنبال اکورا شرکت هایی مانند لکسس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان نیز وارد میدان شدند تا ژاپنی ها در بخش خودروهای لوکس نام خود را هر چه بیشتر جهانی کنند.

طراحی
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صاحب نام حوزه خودرو؛ یکی از زیباترین سدان های جهان توسط اکورا تولید می شود که هم اکنون -TLX تایپ اس- با مدل 2021 نیز روانه بازار شده است. از این رو ادامه مطلب را به بررسی این سدان اختصاص داده ایم.

در شرایطی که شباهت های زیادی بین اکثر محصولات روز در کلاس های مختلف وجود دارد، اکورا را می توان در ردیف متفاوت ترین ها قرار داد که همواره دنبال سبکی اختصاصی در طراحی محصولاتش بوده است. این راهبرد در رابطه با تی ال اکس تایپ اس 2021 نیز صادق است.

سدانی که در قسمت دماغه از چراغ های اصلی با نگاهی مرموز و جدی و یک بامپر(سپر) چندسطحی با ورودی های هوای بزرگ بهره می برد تا مجموع این ها به همراه خطوط بسیار برجسته روی درپوش موتور چهره ای تهاجمی و اسپرت ایجاد کند.

در نمای جانبی نیز رینگ های 20 اینچی(آپشن) 10 پره با سیستم ترمز 4 پیستونی از برند حرفه ای برمبو و لاستیک های پیرلی  هماهنگ شده است.

در نمای عقب نیز یک منظره اسپرت تمام عیار را شاهد خواهید بود که شامل اسپویلر، بامپر، دیفیوزر و خروجی های اگزوز دوقلو در طرفین می شود.

پیشرانه
حضور نام S در خودروها به ویژگی های اسپرت آن اشاره دارد که اینجا نیز تایپ اس خبر از یک تریم برتر در زمینه عملکرد موتور علاوه بر جزئیات اسپرت ظاهری می دهد.

اکورا در این قسمت از نمونه 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ با 355 اسب بخار خروجی و گشتاور 354 پوندفوت استفاده کرده است. این مجموعه با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

بیشینه سرعت برابر با 250 کیلومتر بر ساعت و شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 12.3 لیتر، در بزرگراه 9.4 لیتر و در حالت ترکیبی 11.2 لیتر اعلام شده است.

کابین و ایمنی
در فضای داخل کابین نیز با یکی از بهترین های بازار روبرو می شویم. جائیکه که کیفیت مواد اولیه در سطح بسیار بالایی قرار دارند و جزئیات نیز با سلیقه خاصی جانمایی شده اند. از ویژگی های کابین می توان به سیستم صوتی حرفه ای با 17 اسپیکر، نمایشگر 10.2 اینچی با تراکم پیکسلی بالا، اینترفیس اختصاصی لمسی و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مجموعه ای از آخرین امکانات روز حضور دارند که می توان به سنسورهای برخورد، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی و دستیار شناسایی علائم ترافیکی جاده اشاره کرد.

قیمت پایه این محصول برابر با 52300 دلار است و در نمونه ای که تصاویرش را مشاهده کردید با توجه به آپشن 53100 دلار است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو