فونیکسریمکسبهتام

هر آنچه در مورد «فردا۵۱۱» باید بدانید؛

نخستین سدان «فرداموتورز» رونمایی شد

عصر خودرو- شرکت فرداموتورز ساعاتی قبل از نخستین کراس سدان و جدیدترین محصولش به نام فردا۵۱۱ رونمایی کرد. این خودرو که بابرند اختصاصی فردا و لوگو این شرکت خودروسازی روانه بازار می شود از مجموعه جامعی از امکانات رفاهی در کنار گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و تکنولوژی های ایمنی به روز بهره می برد و بر اساس شنیده ها قرار است در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان رقابت داغی را آغاز کند.

نخستین سدان «فرداموتورز» رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فردا511 سدانی 4.4 متری است که از نظر ابعاد روی مرز خودروهای کلاس B و C قرار می گیرد و با وزن خالص 1115 کیلوگرم در زمره سبک وزن ترین خودروهای بازار است. طراحی ظاهری این خودرو جلوه مدرن و به روزی دارد و مربوط به سال 2020 میلادی می شود. در قلب سدان جدید فرداموتورز پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر گشتاور  145 نیوتون متر (از دور موتور 3500 تا 4500) و حداکثر توان 107 اسب بخار قرار دارد. این خودرو با بهره گیری از سیستم هوشمند صرفه جویی در مصرف سوخت STT و با همراهی گیربکس 5 سرعته اتوماتیک DCT دو کلاچه مصرف سوخت ترکیبی قابل توجه 6.4 لیتری را ارائه می کند که از این نظر می توان آن را یکی از کم مصرف ترین خودروهای تازه وارد به بازار خودرو کشور دانست.
کابین فردا511 فضای خوبی برای 4 سرنشین در جلو و عقب از نظر نشیمن، فضای پا و فضای سر فراهم می کند و داشبورد با طراحی جمع و جور فضای خوبی را در اختیار سرنشینان جلو قرار داده است. در نمایشگر پشت فرمان یک نمایشگر آنالوگ و دو نمایشگر دیجیتال قرار دارد و از روی فرمان که به کمک برقی مجهز شده امکان تنظیمات سیستم صوتی فراهم شده است. در کنسول میانی سیستم تهویه مطبوع دیجیتال قابل کنترل است و نمایشگری در بخش بالایی آن با سایز 7 اینچ قرار گرفته که علاوه بر سیستم مولتی مدیا و بلوتوث، امکان نمایش تصویر دوربین عقب با خطوط راهنمای پارک را فراهم می کند. در بخش روشنایی، این خودرو به چراغ های هالوژنی در جلو و چراغ های LED در عقب مجهز شده و سیستم اتولایت امکان روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها را فراهم می کند. فردا 511 همچنین به سانروف مجهز است.
تکنولوژی های ایمنی یکی از مهمترین نقاط قوت این سدان جدید فرداموتورز به حساب می آید. در حال که عمده خودروهای بازار کشورمان حداکثر به سیستم های ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز شده اند، فردا 511 سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP و سیستم کمک حرکت در سربالایی HHC را نیز ارائه می کند. این خودرو همچنین به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است.
شرکت فرداموتورز از روز یکشنبه دوم خرداد 1400 فروش این سدان جدید را آغاز خواهد کرد و شنیده ها حاکی از آن است که شرایط فروش این سدان تا ساعاتی دیگر از طریق وب سایت رسمی فرداموتورز به آدرس www.fardaco.com اعلام خواهد شد. فردا 511 سدانی مملو از امکانات مورد نیاز یک خانواده است که با بهره گیری از فضای بار بزرگ، می تواند به عنوان خودرویی روزمره و مناسب برای سفرها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. ممکن است سطح امکانات آن در حد یک خودرو لوکس نباشد اما فراتر از متوسط امکانات خودروهای موجود در بازار را در اختیار دارد و در مقایسه با خودروهای بازه قیمتی 400 تا 450 میلیون تومان و حتی فراتر از آن در زمینه تکنولوژی های ایمنی، طراحی و تکنولوژی گیربکس اتوماتیک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

عکس : روزبه نوروزیان

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو