فونیکسریمکسبهتام

زیر و بم ستاره جدید بازار

تارا؛ نماینده برازنده صادرات صنعت خودروی ایران

عصر خودرو- تارا ستاره جدید صنعت خودرو ایران است که در تمامی بخش ها یک قدم جلوتر از خودروهای تولید شده در کشور به حساب می آید.

تارا؛ نماینده برازنده صادرات صنعت خودروی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سدان جدید ایران خودرو از نسل جدید پیشرانه، نسل جدید تکنولوژی‌های ایمنی و نسل جدید ورق های بدنه بهره می برد و با کسب استاندارد های ایمنی  از موسسات مورد تایید E-MARK خودرویی با پتانسیل ورود به بازار های صادراتی حتی در قاره اروپا به حساب می آید. ستاره نوظهور صنعت خودرو ایران با طراحی جدید و متفاوت پایه گذار تفکری جدید در صنعت خودرو ایران است که توقعات از محصولات آینده و پیشرفت های بیشتر را افزایش داده و امروز نماینده ای است که می توان با افتخار به موفقیتش در بازارهای صادراتی امیدوار بود. تارا در گام نخست با نسخه مجهز به گیربکس دستی روانه بازار خواهد شد و از تیرماه سال جاری بر اساس اعلام مسئولان ایران خودرو نسخه اتوماتیک این خودرو نیز به خط تولید آبی پوشان خواهد پیوست.

    شتاب کمتر از 10 ثانیه
    در دل تارا پیشرانه مدرن و جدید TU5P قرار دارد که حداکثر توانش به 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 144 نیوتون‌متر می رسد. این پیشرانه به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها یا CVVT و پمپ متغیر روغن مجهز شده وبه همین واسطه ضمن افزایش دوام و طول عمر قوای محرکه، مصرف سوخت 7 لیتری در سیکل ترکیبی را به ارمغان می آورد. تارا به واسطه این مشخصات فنی در زمره قدرتمندترین سدان های بازار قرار می‌گیرد. طراحی اصولی تارا موجب دستیابی به وزن قابل توجه 1.1 تنی برای این خودرو شده که حدود 100 تا 200 کیلوگرم از عمده هم کلاسانش در بازار سبکتر است؛ تارا با اتکا به این مشخصه و گیربکس 5 سرعته دستی شتابی کمتر از 10 ثانیه را ارائه می کند که پیشتر تنها در دنا پلاس توربو دست یافتنی بود. تارا به عنوان خودرویی ایرانی با چنین مشخصات فنی در بازارهای صادرتی عموما رقبایی با شتاب 11 تا 13 ثانیه را پیش رو خواهد داشت و از این جهت قوای محرکه رقابتی را در بازار های هدف ارائه خواهد کرد. همچنین در بازار ایران به دلیل اشتراکات پیشرانه این خودرو با TU5 کاهش هزینه تعمیرات و خدمات پس از فروش از امتیازاتی خواهد بود که نصیب خریداران تارا می شود.

    یک قدم فراتر از ایمنی خودروهای ایرانی
    تارا مجموعه جامعی از تکنولوژی های ایمنی در کنار طراحی متفاوت شاسی و بدنه را ارائه می کند. ایران خودرو برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC و سیستم کنترل کشش TCS را روی تارا نصب کرده است. این تکنولوژی حرکت خودرو را در کوچکترین واحد زمانی از طریق سنسور های روی چرخ ها، فرمان، سنسورهای شتاب جانبی و طولی می سنجد در صورت احساس هر گونه مغایرت در سرعت چرخیدن چرخ ها، زاویه ای متفاوت از زاویه گردش فرمان و ... که همه به معنای انحراف خودرو هستند، وارد مدار شده و خودرو را در مسیر حفظ می کند. چنین تکنولوژی قابل توجهی در حوزه ایمنی، می تواند از بسیاری از حوادث جلوگیری کند و تارا نخستین خودرو ایرانی است که به این آپشن مجهز شده است. سیستم HSA یا کمک شروع حرکت در سربالایی دومین تکنولوژی ایمنی منحصر بفرد تارا در صنعت خودرو ایران است. این سیستم شروع حرکت بدون بازگشت خودرو به عقب در سربالایی را تضمین می کند. در ادامه فهرست تکنولوژی های فعال ایمنی تارا ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی EBA و سیستم کنترل فشار باد تایرهای TPMS به چشم می خورد. بدنه تارا برای نخسین بار در صنعت خودرو کشور با استفاده از ورق های دو فازی با استحکام بالا ساخته شده و در بخش دماغه نیز استاندارد ایمنی عابر پیاده برای بخش سپر و بخشی از در موتور رعایت شده و به تایید مراجع اروپایی جهت اخذ استاندارد ECE رسیده است.

    کابین متفاوت تارا
    کابین تارا جلوه ای متفاوت از دیگر خودروهای ایرانی را به نمایش می گذارد. تریم کلی کابین خاکستری و مشکی با پنل روشن نمایشگر 7 اینچی لمسی در میانه است. کلید های کنترل شیشه‌ها روی کنسول میانی در کنار دسته دنده قرار دارد و فرمان با کمک برقی این خودرو امکان کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل را فراهم می کند. سیستم تهویه مطبوع تارا در نسخه دستی از نوع دیجیتال است. تارا همچنین به بلوتوث، بلندگوهای روی داشبورد و روی طاقچه عقب، مه شکن عقب و جلو ، سنسور عقب، رینگ 15 اینچی فولادی اسپرت و سیستم نمایشگر وضعیت دنده GSI علاوه بر موارد ذکر شده در زمینه ایمنی مجهز شده است.
    فضای بار 640 لیتری یکی از مهمترنی نقاط قوت تارا است. این سدان با طول 4.5 متر و فاصله بیش از 2.6 متری بنی دو محور ضمن اینکه فضای گسترده ای را در اختیار سرنشینان قرار میدهد، صندوقی با 30 درصد فضای بیشتر نسبت به عمده رقبایش دارد.

    نماینده برازنده صنعت خودرو برای بازارهای صادراتی
    بازارهای صادراتی نیازمند برخی استانداردها، مشخصات فنی رقابتی و امکانات در سطح یا بالاتر از رقبای بین المللی است. تارا به بهره یگر یاز پیشرانه ای قدرتمند در کنار امکانات قابل توجه و تکنولوژی های ایمنی مدرن در گام نخست توانایی رقابت در سطح بالایی از بازارهای صادراتی را دارد اما مهمترین موضوعی که این خودرو را به گزینه ای ایده آل برای صادرات بدل می کند، پاس کردن استاندارد های ایمنی اروپایی است. از جمله تاییدیه های E-MARK این سدان که امکان ورود آن حتی به بازارهای اروپایی را میسر می کند،موفقیت در آزمون ایمنی عابر پیاده که شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده است.این آزمون بر اساس استانداردهای اروپایی ECE- R127 و 78/ 2009/EC انجام می شود و دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است.

    نسخه اتوماتیک در اوج می آید
    تارا در نسخه اتوماتیک مجموعه کاملی از تازه ها را برای صنعت خودرو و بازار به ارمغان می آورد. سانروف، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و باران، دوربین عقب، صندلی های برقی در جلو، رینگ آلومینیومی، فرمان و دسته دنده چرم و دو کیسه هوای جانبی از مهمترین تفاوت ها بین این نسخه و نسخه گیربکس دستی در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی است. تارا اتوماتیک با بهره گیری از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، رقیبی جدی برای خودروهای خارجی بازار خواهد بود و برگ برنده ای در بازارهای صادراتی به حساب می آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط