فونیکسریمکسبهتام

ورود بخش خودروهای برقی چانگان به بازار سهام شانگهای

عصر خودرو- خودروساز دولتی چینی چانگان قصد دارد واحد خودروهای برقی خود را در «بازار استار» شانگهای فهرست کند که شباهت به سبک نزدک در بازار سهام نیویورک دارد.

ورود بخش خودروهای برقی چانگان به بازار سهام شانگهای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، چانگان که در شهر چونچینگ در جنوب غربی چین خودرو تولید می کند، 48.95 درصد از این واحد را در اختیار خود نگه می دارد که در بازار انبوه خودروهای برقی، سطح ورود به بازار به حساب می آید. واحد خودروهای برقی چانگان قصد دارد از سال 2025، بیش از 500 هزار دستگاه خودروی برقی در سال به فروش برساند که به تدریج تا سال 2030 به رقم 1 میلیون دستگاه خواهد رسید. این اطلاعات را چانگان در حضور سرمایه گذاران خود حین گزارش عملکرد بیان کرده است. برای سال 2021 فقط 70 هزار دستگاه خودروی برقی برنامه ریزی شده است و از سال 2024 انتظار می رود که بخش خودروهای برقی این شرکت به سودآوری برسد. با این حال زمان دقیق ورود بخش خودروهای برقی به بازار سهام استار شانگهای مشخص نشده است.

    چانگان از اظهار نظر در این زمینه فعلاً خودداری می کند.

    برای رسیدن به اهدافی که برای سرمایه گذاران بیان شده، چانگان باید 2 تا 3 پلتفرم برای خودروهای برقی خود طراحی کند که یکی از این پلتفرم ها باید در بخش خودروهای کوچک باشد چون بازار خوبی در چین پیدا کرده اند. مخصوصاً خودروی «ولیونگ هونگ گوانگ مینی برقی» Wuling Hong Guang MINI EV که یک خودروی دو درب میکرو است و حاصل همکاری و جوینت ونچر جنرال موتورز آمریکا با شرکت سائیک چین است و در حال حاضر مثل نقل و نبات در چین می فروشد و در صدر جدول فروش خودروهای کوچک در بازار چین و همچنین در صدر جدول فروش خودروهای برقی هم قرار دارد. 

    چانگان همچنین برنامه دارد که در بخش خودروهای تجاری سبک و خودروهای هیدروژنی هم محصولاتی به بازار عرضه نماید.

    چانگان در بخش خودروهای بنزین سوز، با فورد آمریکا و مزدای ژاپن همکاری دارد و خودروهای این دو برند جهانی در خطوط تولید چانگان تولید و به بازار چین عرضه می شوند. شراکت غیر خودرویی چانگان هم با غول عظیم فناوری چین یعنی هوآوی و شرکت باتری سازی کاتل CATL هم هست.

    کشور چین بزرگترین بازار خودروی دنیا است و در سال 2020 بیش از 25 میلیون دستگاه خودرو در این کشور به فروش رسیده است. همچنین این کشور پیشگام و پیشاهنگ توسعه و گسترش خودروهای برقی در دنیا هم هست.

    فروش خودروهای برقی، هیبریدی، و هیدروژنی در چین تا سال 2025 بیش از 20 درصد افزایش خواهد یافت. سال گذشته رشد این نوع خودروها 5 درصد رشد  داشت.

    شرکت های خودروسازی نیو NIO، سپینگ Xpeng و تسلا در حال توسعه و گسترش فروش خود در بازار چین هستند که دلیل اصلی آن مشوق های حکومتی و سیاست های حامی کاهش آلایندگی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو