فونیکسریمکسبهتام

آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده

عصر خودرو-در بخش اول گفت وگو با ترکی ، مدیر فروش جدید آمیکو در خصوص مسائل و چشم انداز بازار خودرو و همچنین برنامه های و اهداف این شرکت اعم از نحوه حضور ورقابت و میزان فروش صحبت کردیم.

آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶:۰۰
  • آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده
  • آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده
  • آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده
  • آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده

در بخش دوم وپایانی علاه بر پیگیری مسائل پیشین مابحثی مانند خودروهای کار ، خدمات پس از فروش ، عاملیت ها ، استانداردسازی ، فرهنگ سازی آمیکو برای خودروهایی با کاربری خاص و اخذ مجوز از شهرداری پرداخته ایم.ضمن اینکه در خلال این گفت وگو مدیر فروش آمیکو ترکی از آمادگی این شرکت برای حضور در نوسازی ناوگان فرسوده خبرداد.

-تابستان سال گذشته خودرویی با کاربری خاص رونمایی شد.الان وضعیت فروش آن‌ها چطور است؟ ضمن اینکه یکسری مشکلات هم با شهرداری در خصوص اخذ مجوز وجود داشت . این وضعیت به کجا رسیده است؟

خودروهای با کاربری خاص در همه جای دنیا تعریف‌شده است و معمولا فروش خودش را دارد. در کشور ما هنوز این فرهنگ خیلی جا نیفتاده است. اما این فرهنگ در حال ایجادشدن است.در یکسری از جاها که محل تجمع و محل تفریحات عصرگاهی و شبانه مردم است، یکسری افراد با ماشین ون یا خودروهای دیگر اقدام به فروش تغذیه می‌کنند.به این معنی است که  و فروشگاه‌های سیار  آرام آرام در حال باز کردن جای خود هستند. ضمن اینکه در خیلی از شهرها این فروشگاه های سیار اصلا جزو فرهنگ‌هایشان است. اما از سوی دیگر آمیکو به عنوان اولین شرکتی است که به این موضوع به صورت رسمی ورود کرده است. تجربه موفقی هم هست. البته همچنان در مرحله معرفی این نوع محصول  قرار داریم و مشتریان هنوز با کارکرد آن خیلی آشنا نیستند. اما این نوع خودروها می توانند نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهری با سرمایه ها کوچک ایفا کنند. در نظر بگیرد مثلا یک کسی که می‌خواهد یک مغازه بخواهد بخرد یا اجاره کند، در شرایط فعلی بایدهزینه های  سنگینی بپردازد.ولی می تواند با هزینه بسیار کمتر یک خودرویک خودرو داشته باشد، فقط کافی است مجوز لازم را اخذ کند.

-از شهرداری باید مجوز اخذ کند؟

هماهنگی لازم را با شهرداری تهران انجام داده ایم  و این مجوز را به صورت کلی از شهرداری گرفتیم. فقط هر شرکت یا هر فرد که متقاضی فعالیت با این خودروها هست باید برای آن محل خاص مجوز بگیرد تا بتواند خودرو را در آن مکان مستقر کند.

-در واقع آمیکو به جای تمرکز روی فروش این نوع خودرو، بیشتر بر فرهنگ سازی متمرکز شده است؟

بله؛ از نظر من آمیکو نسبت به خودروسازان دیگر چند ویژگی خاص دارد. یکی این‌که داریم روی برندسازی داریم کار می‌کنیم، یعنی داریم برند خود را ایجاد می‌کنیم، بنابراین ما محصول خارجی نمی‌آوریم تا با برند خارجی تولید کنیم؛ ما برند آمیکو را تولید می‌کنیم. این برندسازی یک برند ایرانی به نام آمیکو در همان محصولات می‌تواند نام و اعتبار صنعت خودروی کشور  را بالا ببرد .در بلند مدت نیز می تواند به تحقق اهداف صادراتی کمک کند. در بحث صادرات  اگر یک محصول خارجی را بیاورید و از کارخانه صادرش کنید، در نهایت نهایتا به‌نام شرکت مادر شناخته خواهد شد، ولی این محصول کاملا محصول ایرانی شناخته خواهد شد، حتی اگر ما بعضی اجزایش را مجبور باشیم از جاهای دیگر تهیه کنیم. این یک ویژگی شرکت آمیکو است که به نظر من کمتر مشابه دارد .ویژگی دیگر این است که سعی می کند فاصله‌اش را با مشتری به حداقل برساند، یعنی آن نیاز مشتری را تا جایی که می‌تواند شناسایی و کاملا رفع کند .به این معنی که  مشتری وقتی محصول را از آمیکو خرید، کمتر نیاز داشته باشد به جای دیگری  مراجعه کند. به عنوان مثال خودرو 2631 که با کاربری به دست مصرف کننده می رسد .روی محصولات کامیونت هم همین محصول فروشگاه سیار را داریم، برای سایر محصولات هم یک چنین استراتژی‌ای داریم  به زودی نتایجش اعلام خواهد شد.

- آیا آمیکو امسال نمایندگی فروش خود را افزایش خواهد داد؟

در حال حاضر در مجموع 48 نمایندگی و عاملیت فروش داریم. در برنامه هایمان برای سال جاری علاوه بر افزایش عاملیت ها  دو  برنامه توسعه کمّی و کیفی شبکه ها  را نیز در دستور کار داریم. توسعه کمّی به این منظور که درتمام استان ها و مسیرهای اصلی و استان‌های حتما نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داشته باشیم .به این منظور که  مشتریان ما در هر نقطه‌ای که تشریف دارند، در فاصله زمانی منطقی بتوانند به شبکه دسترسی داشته باشند. از لحاظ کیفی هم کیفیت خدماتمان را داریم ارتقاء می‌دهیم .

-در این زمینه چه اقداماتی دردست دارید؟

به عنوان مثال یک شبکه امداد خودرو ایجاد کرده ایم خودروهایی که به این منظور در نظر گرفته ایم تجهیز شده و در حال توزیع در سراسری در شبکه نمایندگی ها هستند  . بخش زیادی از نماینده‌های آمیکو نیز این خودروها را تحویل گرفته‌اند وبه زودی شبکه امداد سیارمان هم فعال می شود.در این بخش نیز در تلاش هستیم تا خدمات‌رسانی‌به مشتریان ارتقای خیلی بالاتری پیدا کند.

- از لحاظ استاندارد ویکسان سازی شبکه عاملیت چه اقداماتی انجام شده است ؟

در وهله اول باید طبق ارزیابی ISQI یکسری استانداردها را باید رعایت کنیم که آن‌ها همیشه در دستور کار قرار دارند.ضمن اینکه بازهم بر اساس همان استانداردها در تلاش هستیم تا سطح ارائه خدمات را بیش از پیش ارتقا بدهیم. در خصوص متحدالشکل‌سازی نمایندگی ها باید بیان کنم که در دستور کار قراردارد اما  در حال حاضراولویت اول نیست. اولویت اول این است که از لحاظ کمی و کیفی به نقطه‌ای برسیم که رضایتمندی مشتری را در سطح بالاتری ایجاد کنیم . در گام بعد برای تقویت برند حتما برای یکسان سازی تمام نمایندگی‌ها  اقدام خواهیم کرد.

- برای سال 1400 شیوه‌های فروشتان متنوع‌تر خواهد شد و آیا تسهیلاتی در نظر خواهید گرفت؟

ما دو دسته فروش داریم؛ یکسری فروش‌های سازمانی و ارگانی هست که به هر حال شرکت‌ها با توجه به نیازشان با تعداد بالایی خرید می‌کنند .در این حالت بر اساس شرایط و روابط فی مابین شرایط دیده می شود و برای فروش به توافق می رسیم .بخشی دیگری  از فروش هم نقدی است . ضمن اینکه با شرکت‌های لیزینگ و بانک‌ها هم در حال عقد قرارداد هستیم، برای این‌که شرایط متنوعی را بتوانیم در اختیار مشتریانمان بگذاریم.

- با توجه به طرح نوسازی ناوگان فرسوده آمیکو چقدر توانایی و آمادگی برای مشارکت دارد؟

طرح نوسازی ناوگان که از سوی دولت محترم اعلام شد، طرح خیلی خوبی بود، ولی به دلایل مختلف که عمده‌اش تحریم‌ها بود، به درستی  اجرا نشد. با توجه به این‌که در حال حاضر خودرو داریم باید بیان کنم که کاملا آمادگی مشارکت در این طرح را داریم. .به هر حال هر زمان دولت محترم در این زمینه برنامه‌ای داشته باشد، قطعا آمیکو با اشتیاق به این طرح پاسخ مثبت خواهد داد و فعالانه در آن شرکت خواهد کرد. از یک سو  جایگزینی خودروهای فرسوده برای ما یک امکان ویک بازار به شمار می آید و از سوی دیگر  مسئولیت اجتماعی ما هم هست که در نوسازی ناوگان فرسوده  کمک کنیم .

- برای مشتریان قدیمی‌ چه برنامه‌ای دارید ؟

در حوزه پیکاپ با توجه به زمان ورود خیلی مشتریان قدیمی نداریم . برای کشنده‌ها نیز طرح‌هایی در در دست مطالعه وبررسی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.دنبال مسیری هستیم تا این دسته از مشتریان بتوانند از خدمات خاصی بهره ببرند.مثلا بتوانند دوباره در یک بازه زمانی گارانتی شده و از خدمات در آن دوره بهره ببرند. یا خودروهای آن ها را تعمیرات اساسی (overhaul) ویا به روز رسانی کنیم.اما در حال حاضر برای جایگزینی خیر ، برنامه ای نداریم.

- برای اهداف صادراتی مطالعاتی انجام شده است؟ آیا بازارهایی را بررسی و رصد کردید؟

به نظر بازار  کشور یک بازار بزرگی است، بنابراین اولویت اول شرکت‌ها معمولا همیشه روی بازارهای داخلی متمرکز هست. اما در عین حال آمیکو بازارهای صادراتی را با توجه به نزدیکی‌ به کشورهای آسیای میانه هم به‌عنوان یک بازار بزرگ در دستور کار قرار داده است. برای سایر کشورها همجوار هم در حال مطالعه و مذاکره هستیم. البته برای اینکه در بخش صادرات در ابتدای راه هستیم شاید فعلا عدد خیلی بزرگی را به دست نیاوریم، ولی همانطور که اشاره کردم در ابتدای راه هستیم و فکر می کنم با توجه به کیفیت محصولاتمان بتوانیم اهداف صادراتی را نیز بر اساس برنامه ها محقق کنیم .

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو