فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید خودرو کارکرده ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی

قلمرو کُره‌ای‌ها

عصر خودرو- کره ای ها حضور فعالی در بازار کارکرده های ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی دارند و به‌نوعی می‌توانیم این بازه را با نام قلمرو کُره‌ای‌ها توصیف کنیم. البته خودروهای کُره‌ای در این بخش بازار تنها نیستند و رقبایی از چین و حتی اروپا محدوده قلمرو آن‌ها را تهدید می‌کنند.

قلمرو کُره‌ای‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات، مزایا و معایب شاخص‌ترین خودروهای کارکرده 500 تا 600 میلیون تومانی بازار ایران را با هم مرور کنیم.

    هیوندای آزرا نسل چهارم قبل از فیس‌لیفت

    نسل چهارم هیوندای آزرا در سال 2005 معرفی و با مدل 2006 در بازار عرضه شد. این نسل از آزرا که تا سال 2011 روی خط تولید بود، تقریباً هم‌زمان با بازار جهانی در بازار کشور ما نیز عرضه شد و آمار فروش بسیار خوبی را ثبت کرد. هیوندای آزرا نسل چهارم در سال پایانی عمر خود یک فیس‌لیفت را تجربه کرد و از نظر فنی نیز بهبود یافت اما نسخه مورد بحث امروز ما، نسخه قبل از فیس‌لیفت است که نیروی خود را از یک پیشرانه 6 سیلندر تنفس طبیعی 3.3 لیتری با حداکثر قدرت 232 اسب بخار و حداکثر گشتاور 304 نیوتن‌متر می‌گیرد. پیشرانه مذکور با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 10 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفرتاصد 8.2 ثانیه را برای این سدان نیمه‌لوکس به ارمغان می‌آورد. هیوندای آزرا نسل چهارم از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز نسبت به سال تولید خود در جایگاه بسیار خوبی قرار می‌گیرد و می‌توانیم روی نسخه‌های فول‌آپشن آن امکاناتی مثل سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی با 12 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، سانروف، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، پرده عقب برقی، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، 8 عدد ایربگ و... را پیدا کنیم. در مجموع می‌توانیم از فضای کابین جادار، آپشن‌های نسبتاً کامل، پیشرانه پرقدرت و سواری نرم به‌عنوان مهم‌ترین نقاط قوت هیوندای آزرا نسل چهارم یاد کنیم اما نقاط ضعف این خودرو نیز شامل استهلاک نسبتاً زیاد مجموعه فنی و کمیاب‌بودن نسخه‌های سالم است. درحال‌حاضر، مدل‌های 2007 تا 2009 هیوندای آزرا بسته به سال تولید، سطح آپشن‌ها، میزان سلامت و کارکرد، در بازه قیمتی 500 تا 600 میلیون تومان قرار می‌گیرند.

    هیوندای اکسنت (وارداتی / مونتاژ)

    علاوه بر آزرا به‌عنوان سدان نیمه‌لوکس هیوندای، سدان ساب‌کامپکت اقتصادی این شرکت یعنی هیوندای اکسنت نیز در لیست ما قرار می‌گیرد. هیوندای اکسنت از سال 1994 تاکنون در 5 نسل عرضه شده است که تنها نسل‌های دوم (با نام هیوندای ورنا و به‌صورت مونتاژی) و چهارم آن (هم به‌صورت وارداتی و هم مونتاژی) در بازار کشور ما حضور دارند. نسل مدنظر ما یعنی نسل چهارم هیوندای اکسنت، ابتدا از سال 2014 تا سال 2017 به‌صورت وارداتی توسط شرکت آسان موتور و برخی واردکنندگان شخصی به بازار کشور ما راه یافت اما شرکت کرمان موتور نیز پس از عقد قرارداد مجدد با هیوندای، این خودرو را روی خط مونتاژ خود آورد و از سال 1396 تا 1397 عرضه کرد. قوای محرکه هیوندای اکسنت شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر قدرت 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر متصل به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است که ضمن مصرف ترکیبی 6.4 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، شتاب صفرتاصد 11.4 ثانیه را برای این سدان کوچک به ارمغان می‌آورد. از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان موتور نیز می‌توانیم به کی‌لس استارتر، سانروف، سنسور نور، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، 6 عدد ایربگ و... اشاره کنیم که در نسخه‌های فول وارداتی، روکش چرمی صندلی‌ها نیز به این لیست اضافه می‌شود. در مجموع می‌توانیم از نکاتی مثل ظاهر نسبتاً به‌روز، ایمنی بالا و استهلاک پایین به عنوان مزایای هیوندای اکسنت یاد کنیم اما فضای کابین نه‌چندان بزرگ، عملکرد فنی معمولی و کمبود برخی امکانات رفاهی نیز نقاط ضعف این خودرو را تشکیل می‌دهند. هم اکنون با بودجه‌ای بین 500 تا 600 میلیون تومان می‌توانید در بازار به سراغ هیوندای اکسنت وارداتی با مدل 2015 تا 2017 و هم‌چنین نسخه مونتاژی مدل 1397 بروید.

    هیوندای i20 مونتاژ

    هیوندای i20 از سال 2008 تاکنون در سه نسل به بازار آمده است که نسل اول آن به‌صورت وارداتی توسط شرکت آسان موتور در بازار ایران عرضه شد اما نسل دوم آن با مونتاژشدن توسط شرکت کرمان موتور، حضور در بازار کشور ما را تجربه کرد. نسخه مدنظر ما، همین نسخه مونتاژی است که از یک پیشرانه 1.4 لیتری با حداکثر قدرت 98 اسب بخار و حداکثر گشتاور 134 نیوتن‌متر بهره می‌گیرد. این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، در هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و شتاب صفرتاصد 13.2 ثانیه را برای این هاچ‌بک شرقی به ارمغان می‌آورد. هیوندای i20 در ابتدا با امکاناتی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک، دی‌لایت، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، سنسور باران، دوربین دید عقب، کول‌باکس، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، 2 عدد ایربگ و... در کرمان موتور مونتاژ می‌شد اما از اواخر سال 1396، کی‌لس استارتر، سنسور نور، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) و آینه میانی الکتروکرومیک نیز به لیست امکانات استاندارد این خودرو اضافه شد. از جمله مهم‌ترین نقاط قوت هیوندای i20 مونتاژ کرمان موتور می‌توانیم به طراحی زیبا، مصرف سوخت و استهلاک پایین، کیفیت ساخت مناسب و فضای جادار کابین در سگمنت خودش اشاره کنیم اما پیشرانه نه‌چندان قوی، آپشن‌های معمولی و قیمت نسبتاً غیرمنطقی نیز بسیاری از خریداران بالقوه را از این خودرو دور می‌کند. درحال‌حاضر با بودجه‌ای بین 510 تا 600 میلیون تومان می‌توانید به سراغ‌های مدل‌های 1396 و 1397 هیوندای i20 مونتاژ بروید.

    رنو داستر تک دیفرانسیل

    رنو داستر یا همان داچیا داستر نخستین بار در سال 2010 معرفی و به بازار عرضه شد. این کراس‌اوور اقتصادی فرانسوی که در سال 2016 دست‌خوش یک فیس‌لیفت شد؛ از سال 2014 تا 2018 در تیپ‌های مختلفی از سوی شرکت نگین خودرو در بازار کشور ما عرضه می‌شد اما ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا نسل دوم آن فرصت حضور در بازار ایران را نداشته باشد. رنو داسترهای موجود در بازار ایران مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 135 اسب بخار و حداکثر گشتاور 195 نیوتن‌متر هستند که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، نیروی خود را به محور جلو یا هر دو محور رنو داستر منتقل می‌کند. البته ما در این‌جا نسخه تک دیفرانسیل این خودرو را مدنظر داریم که مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رسمی آن به‌ترتیب برابر با 8.2 لیتر در صد کیلومتر و 10.4 ثانیه است. رنو داستر از نظر سطح آپشن‌ها کاملا اقتصادی عمل کرده است و روی فول‌ترین نسخه‌های آن می‌توانیم امکاناتی مثل سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع دستی، دی‌لایت، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، 2 عدد ایربگ و... را پیدا کرد اما در نسخه‌های پایه اوضاع خیلی بغرنج است و حتی امکانات خیلی ساده‌ای مثل تنظیم برقی شیشه‌های عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، رینگ آلومینیومی و سپرهای هم‌رنگ بدنه نیز از روی این خودرو حذف می‌شود. در مجموع می‌توانیم بگوییم که رنو داستر از نقاط قوتی مثل برند معتبر، استهلاک پایین و فضای جادار کابین برخوردار است اما در مقابل، کمبود شدید آپشن و چهره نه‌چندان به‌روز نیز بارزترین نقاط ضعف این فرانسوی اقتصادی هستند. درحال‌حاضر نمونه‌های مختلف رنو داستر تک دیفرانسیل مدل 2015 تا 2017، بسته به سال تولید، تیپ، میزان سلامت و کارکرد، در بازه قیمتی 500 تا 600 میلیون تومان قرار می‌گیرند.

    هایما S5

    هایما S5 نخستین بار در سال 2014 معرفی و به بازار عرضه شد. شرکت ایران خودرو نیز حدود 2 سال پس از آغاز همکاری با هایما و در سال 1396، هایما S5 را روی خط مونتاژ خود آورد تا بتواند سهم بیش‌تری از بازار داغ کراس‌اوورهای چینی را داشته باشد. هایما S5 در بازار ایران با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) عرضه شده است که پیشرانه مذکور با تولید حداکثر قدرت 161 اسب بخار و حداکثر گشتاور 223 نیوتن‌متر، ضمن مصرف 8 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه را برای این کراس‌اوور کامپکت چینی به ارمغان می‌آورد. هایما S5 از نظر سطح آپشن‌ها وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، 6 عدد ایربگ و... روی آن نصب شده است. مواردی مثل طراحی نسبتاً زیبا و آپشن‌های کامل را می‌توانیم از مهم‌ترین نقاط قوت هایما S5 محسوب کنیم اما عرضه نسبتاً محدود و توقف تولید این خودرو باعث شده است تا بازار خریدوفروش آن تحت تأثیر قرار بگیرد. هم اکنون می‌توانید با بودجه‌ای حدود 500 میلیون تومان، مدل‌های 1397 هایما S5 را خریداری کنید و با نزدیک‌کردن مبلغ پرداختی به 600 میلیون تومان، نسخه‌های در حد صفر کیلومتر مدل 1399 این خودرو نیز قابل خریداری هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو