فونیکسریمکسبهتام

رونق خط تولید لاستیک برای خودرو‌های شاسی بلند

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت:در حال حاضر این توانایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم برای برخی از خودرو‌های شاسی بلند لاستیک تولید کنیم.

رونق خط تولید لاستیک برای خودرو‌های شاسی بلند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر با اشاره به میزان تولید لاستیک در کشور گفت: حدود 35 درصد مواد اولیه مورد مصرفی صنعت تایر وارداتی است که بعضی از آن‌ها محصولاتی پتروشیمی است که در آینده‌ای نزدیک می‌توان این زنجیره تولید را تکمیل کرد.

    او بیان کرد: فقط برخی مواد اولیه همچون کائوچو را هیچ وقت نمی‌توان در داخل تولید کرد چرا که این ماده تنها در برخی مناطق تولید می شود و در ایران قابلیت تولید این ماده وجود ندارد به طور مثال کائوچو تنها در مناطقی که فاصله معینی از خط استوا دارند مانند برزیل، آمازون، تایلند، مالزی، آفریقا و تایلند رشد می‌کند.

    سخنگوی انجمن صنعت تایر در خصوص میزان تولید تایر در کشور، گفت: تولید تایر در مجموع به 304 هزار تن در کشور رسیده است. این حجم از تایر که تولید می‌شود نیاز است بازیافت شود، اما در کشور به بازیافت رسیدگی نمی‌شود.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: در کشور توان تولید انواع تایر و محصولات تایری مانند لاستیک دوچرخه و تیوب وجود دارد و برای اولین بار تولید مجموعه صنعت تایر کشور به 307 هزار تن رسیده است.سال گذشته صنعت تایر کشور موفق شد تا تولید انواع تایر خودرو را 18 درصد و مجموعه تولیدات این صنعت را به لحاظ وزنی 19 درصد ارتقا دهد.

    او با اشاره به بازیافت لاستیک در کشور و مغفول ماندن این صنعت، گفت: برخی روی تایر‌های فرسوده کار بازیافت انجام می‌دهند و روکش مجدد روی تایر می‌کشند، اما بخش زیادی از لاستیک ها بدون استفاده می‌ماند در حالی که می‌توان آنها را بازیافت کرد، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در کشور سیستم جمع آوری لاستیک بازیافتی نداریم.

    تنها در خصوص تولید لاستیک برای خودرو‌های شاسی بلند گفت: اکنون این توانایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم برای برخی از خودرو‌های شاسی بلند لاستیک تولید کنیم، اکنون دامنه وسیعی از تولیدات برای برخی از خودرو‌های لوکس در کشور وجود دارد.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر  با تاکید بر اینکه باید موانع تولید از سر راه تولید کنندگان برداشته شود و به فکر ارتقا این صنعت باشیم تا هم تولید را افزایش دهیم و هم در صنایع بازیافت پیشرفت کنیم، تصریح کرد: در صورتی که موانع پیش پای این صنعت رفع یا به حداقل کاهش یابند این صنعت قادر خواهد بود تا نرخ جهش تولید خود را تا پایان سال ارتقا دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو