فونیکسریمکسبهتام

خرید وحشت زده و کمبود بنزین در کرانه شرقی آمریکا

عصر خودرو- با گذشت شش روز از تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا، بیش از هزار جایگاه سوخت در جنوب شرقی این کشور درباره کمبود بنزین و دیزل ناشی از خرید وحشت زده و طولانی شدن تعطیلی سیستم شرکت کلونیال هشدار دادند.

خرید وحشت زده و کمبود بنزین در کرانه شرقی آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خرید وحشت زده در پی حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین که اپراتور بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست و متعاقب آن تعطیلی سیستم این شرکت در اواخر هفته گذشته، روی داد و فعالیتهای این شرکت با گذشت شش روز هنوز به وضعیت عادی بازنگشته است.

    طبق اعلام انجمن اتومبیل آمریکا، میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا اکنون به 3.008 دلار در هر گالن رسیده است. برای نخستین بار از سال 2014 است که قیمت هر گالن بنزین به بیش از سه دلار می رسد. سخنگوی این گروه اعلام کرد قیمت بنزین تحت تاثیر تعطیل ماندن شبکه کلونیال افزایش پیدا کرده است.

    بیش از سه چهارم جایگاههای سوخت در بعضی از شهرهای جنوبی آمریکا بنزین ندارند. طبق آمار شرکت گازبادی، در اسپارتانبرگ کارولینای جنوبی 73 درصد جایگاهها بنزین نداشتند در حالی که نرخ اتمام سوخت در پنساکولای فلوریدا 73 درصد و شارلوت کارولینای شمالی 71 درصد بود. بنزین حدود 65 درصد از جایگاههای سوخت در نورفولک ویرجینیا به پایان رسیده است.

    کارمند یک جایگاه سوخت در کارولینای جنوبی اظهار کرد: جایگاه آنها خالی است زیرا مردم پس از این که از این قطع فعالیت شبکه سوخت رسانی اطلاع پیدا کردند، برای انبار کردن سوخت هجوم آوردند.

    چهار ایالت جنوبی شامل فلوریدا، کارولینای شمالی، ویرجینیا و جورجیا همانند رگولاتورهای فدرال به تسهیل محدودیتهای سوخت و راننده پرداخته اند تا سوخت رسانی را سرعت ببخشند. ایالت جورجیا مالیات فروش بنزین را تا روز شنبه معلق کرد.

    وزارت انرژی آمریکا در توییتی اعلام کرد مقامات در سطح فدرال، ایالتی و محلی 24 ساعته در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند ازسرگیری فعالیت سیستم خط لوله ای هستند که تقریبا نیمی از سوخت مورد نیاز ایالتهای شرقی آمریکا را تامین می کند.

    اعضای یک کمیته کنگره خواستار گزارش رسمی نیروی ویژه بین سازمانی کاخ سفید برای بحث درباره واکنش به حمله سایبری شدند.

    واکنش پالایشگاهها و ایرلاینها

    در این بین، پالایشگاههای منطقه گلف کاست در تلاش برای تامین نفتکش به منظور انبار کردن ذخایرشان در روی آب هستند. پالایشگاهها همچنین به دنبال کرایه کشتیهایی به منظور سوخت رسانی به مقصدهایی مانند خاور دور، برزیل و کارائیب هستند. در نتیجه نرخ کرایه نفتکشها سیر صعودی پیدا کرده است.

    ایرلاینهایی که فعالیتهای گسترده ای در کرانه شرقی دارد، سوخت را با تانکر حمل می کنند یا هواپیماهایشان به جای مبدای خود در کرانه شرقی، در مقصد به سوخت گیری می پردازند.

    سیستم خط لوله کلونیال به طول 8850 کیلومتر، بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز بنزین، دیزل و سوخت جت را از هیوستون به لیندن نیوجرسی منتقل و نیاز خودروسواران و فرودگاههای بزرگ را تامین می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، شبکه کلونیال روز جمعه توسط گروه هکری به نام دارک ساید هک شد. این گروه هفته جاری در بیانیه ای اعلام کرد تنها می خواهند پول به دست بیاورند و دنبال مختل کردن جامعه نیستند. تصور می رود این گروه در روسیه یا اروپای شرقی مستقر باشند. سفارت روسیه در آمریکا گمانه زنی درباره دست داشتن روسیه در این حمله را رد کرد. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا دوشنبه هفته جاری اظهار کرد هیچ شواهدی از مسئول بودن روسیه در این حمله وجود ندارد.

    باج افزار نوعی بدافزار است که برای قفل کردن سیستمها از طریق رمزنگاری اطلاعات و درخواست پول برای دسترسی مجدد به آنها طراحی شده است. معلوم نیست هکرها چه میزان پول از شرکت کلونیال درخواست کرده اند و این شرکت درباره پرداخت پول توضیحی نداده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط