فونیکسریمکسبهتام

بحران سوخت آمریکا به پنجمین روز کشیده شد

عصر خودرو- بزرگ‌ترین شبکه خط لوله انتقال سوخت به شرق آمریکا به خاطر یک حمله سایبری بسته شده و بحران تأمین سوخت در آمریکا به پنجمین روز کشیده شد.

بحران سوخت آمریکا به پنجمین روز کشیده شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، حدود 5 روز پیش و به خاطر یک حمله سایبری به شبکه خط لوله کلونیال آمریکا که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در این کشور به شمار می‌رود فعالیت خط لوله متوقف شده و بخش‌هایی در آمریکا به خصوص شرق این کشور با بحران تأمین سوخت روبه‌رو هستند.

    با توجه به آنکه شاهد نزدیک شدن زمان تعطیلات تابستانی در آمریکا هستیم این نگرانی وجود دارد که تداوم تعطیلی این شبکه خط لوله به افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص بنزین و گازوئیل منجر شود.

    خط لوله کلونیال 5500 مایل شبکه داشته و حدود نیمی از سوخت مورد نیاز سوخت آمریکا را تأمین می‌کند. شرکت کلونیال البته اعلام کرده که تلاش می‌کند تا پایان این هفته فعالیت خط لوله را از سر بگیرد.

    اتفاقی که طی 5 روز گذشته در آمریکا رخ داده نشان‌دهنده آسیب‌پذیری زیرساخت‌های انرژی  در آمریکا در برابر حملات سایبری است. این اتفاق باعث شده تا مقامات وزارت انرژی آمریکا شرکت‌های اپراتور خطوط لوله مجبور کنند تا استانداردهای مقابله با حملات سایبری را به صورت اجباری اجرا کنند.

    سازمان تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرده این حمله سایبری توسط یک گروه خرابکار  به نام دارک ساید باج‌گیری انجام شده است. کارشناسان سایبری می‌گویند این گروه از روسیه یا شرق اروپا به بزرگ‌ترین شبکه خط لوله انتقال  سوخت در آمریکا حمله کرده باشند. البته جوبایدن، دیروز گفت که بعید می‌داند دولت روسیه پشت این حمله سایبری باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط